CARS WE LOVE: Άστραψε το Opel Astra!

Με κάθε επισημότητά η OPEL γιορτάζει τα 30 χρόνια του Astra με την νέα έκτη γενιά του και συνεχίζει μια μακρά παράδοση που έχει τις ρίζες της στο πρώτο Kadett του 1936.

ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΝΔΡΕΑ ΠΑΠΑΝΕΟΦΥΤΟΥ

 

 85 χρόνια στην αυτοκίνηση είναι πρακτικά άλλο σύμπαν, με αποτέλεσμα  το νέο Astra να έχει τόση σχέση με τον μακρινό του πρόγονο, όσο έχει το κερί με τις λάμπες LED. Όμως όπως και τότε έτσι και τώρα, το Astra, καλείται να σηκώσει στις πλάτες του την πολύπαθη γερμανική εταιρία. Η αλήθεια είναι ότι στα χρόνια που η OPEL άνηκε στον αμερικάνικο κολοσσό της GM, παρότι διατηρούσε το γερμανικό DNA της, ήταν λίγο άχρωμη έως αδιάφορη. Αδιαμφισβήτητη ποιότητα και στιβαρότητα, αλλά μέχρι εκεί. Μέχρι που πριν λίγα χρονιά ήρθε το διαζύγιο με την GM και ο νέος γάμος με τους Γάλλους της PSA (Peugeot – Citroen), ή πως αλλιώς η ζωή εκδικείται τα Politics, αφού αυτή τη φορά οι Γάλλοι έχουν το πάνω χέρι σε σχέση με τους Γερμανούς.

 

Call me Vizor, Opel Vizor

 Το νέο Opel Astra λοιπόν είναι τέκνο αυτού του γάμου (που πλέον ενσωμάτωσε στις τάξεις του και το group Fiat – Chrysler και ονομάζεται Stellantis) και καλείται να εισάγει τη γερμανική εταιρεία στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης. Τοποθετείται στην καρδιά της μικρομεσαίας κατηγορίας, εκεί θα βρει τον αιώνιο αντίπαλο του, το VW Golf , το Ford Focus, αλλά και τα αδελφά πλέον, Peugeot 308 και Citroen C4. Με τα τελευταία όπως φαντάζεστε μοιράζεται πολλά μηχανικά μέρη (πάτωμα, κινητήρες, αναρτήσεις κλπ) διατηρώντας ωστόσο το δικό του DNA για να μην κανιβαλίζονται και μεταξύ τους στις πωλήσεις.

Με κοντούς προβόλους, το νέο Opel Astra είναι μόλις 4 χλστ. μεγαλύτερο σε μήκος από τον προκάτοχό του (4.374 χλστ.) παρά το αυξημένο κατά 13 χλστ., μεταξόνιο που πλέον φτάνει τα 2.675 χλστ. Για να έχετε μια ιδέα, από τα πιο μικρά αμαξώματα στην κατηγορία διαθέτει το Golf με μήκος 4.284 χλστ ενώ στο άνω άκρο είναι το Mazda 3 με 4.460 χλστ. Peugeot 308 και Citroen C4 έχουν αναμενόμενα σχεδόν πανομοιότυπες διαστάσεις.

Παρά τις ομοιότητες κάτω από το δέρμα, τα τρία αδέλφια σχεδιαστικά και προς τιμήν του γκρουπ, ξεχωρίζουν άμεσα. Στην περίπτωση της Opel, το Astra υιοθετεί ένα νέο πρόσωπο εμπρός, που η εταιρία αποκαλεί Opel Vizor  και περιλαμβάνει ενιαία black panel μάσκα που ενσωματώνει το σήμα κατατεθέν της Opel, τον κεραυνό (Opel Blitz), αλλά και τα λεπτά φωτιστικά σώματα τεχνολογίας Intelli – Lux LED. Το είδαμε πρώτη φορά στο νέο Mokka που μας άρεσε πολύ, αλλά εδώ ταιριάζει ακόμα περισσότερο στη χαμηλή και φαρδιά σιλουέτα του 5θυρου hatchback αμαξώματος. Η κυριαρχία των ακμών και γωνιών συνεχίζεται στο προφίλ και στο πίσω μέρος με τα λεπτά φωτιστικά, χωρίς ιδιαίτερες εξάρσεις, ενώ άκρως ταιριαστή είναι η διχρωμία  οροφής-αμαξώματος. Συνολικά το αποτέλεσμα κρίνεται αν μη τι άλλο δυναμικό, συμβάλει η χαμηλή γραμμή του προφίλ σε αυτό και το Opel Vizor, ενώ οπτικά σε σχέση με το απελθόν μοντέλο έχει κάνει άλματα. Και αυτό πιστώνεται στους Γάλλους εν πολλοίς.

 

Νέα ταυτότητα και εντός

 Ανάλογα μεγάλες αλλαγές από την προηγούμενη γενιά εντοπίζονται και εντός. Κυρίαρχες δυο χορταστικές οθόνες των 10’’ έκαστη, που περιβάλλονται και πάλι από ενιαίο black panel (Pure Panel το λέει η Opel), θυμίζοντας λίγο Mercedes. Οι φυσικοί διακόπτες είναι φανερά μειωμένοι και απαιτείται μια εξοικείωση στους χειρισμούς από τη οθόνη, αλλά σε μια εποχή που και οι 70χρονοι έχουν ανοίξει λογαριασμό Instagram, νομίζω πως θα βρεθεί η άκρη γρήγορα. Οι αεραγωγοί του κλιματισμού είναι εντέχνως κρυμμένοι ενώ πολύ σωστά διαφοροποιείται από το Mokka αρκετά, υπενθυμίζοντας μας πως το Astra θα είναι πάντα το βαρύ πυροβολικό σε θέματα ποιότητάς και premium χαρακτήρα. Το μεγάλο μεταξόνιο μεταφράζεται σε καλούς χώρους για τους εμπρός και πίσω ενώ και ο χώρος αποσκευών φλερτάρει με την κορυφή της κατηγορίας με χωρητικότητα 422 λίτρα (Golf 380lt, 308 412lt).

Σε θέματα υποβοήθησης συστημάτων οδήγησης και ασφάλειας, υπάρχει ένας μακρύς κατάλογος standard ή εξτρά λειτουργιών με περίεργα ονόματα και θαυμαστές λειτουργίες που δεν έχει νόημα να πούμε ένα – ένα αλλά να κρατήσετε μόνο πως δεν θα σας λείψει τίποτα ουσιαστικό.

3 στα 3

Σίγουρα  το Astra κλικάρει τα κουτάκια που αφορούν στην εξωτερική εμφάνιση, το εσωτερικό του αλλά και στα μηχανικά μέρη όπως θα δούμε παρακάτω κάνοντας το τρία στα τρία. Πατάει σε πάτωμα που βασίζεται στην τρίτη γενιά της πλατφόρμας EMP2 του γαλλικού ομίλου. Από εκεί και πέρα, η ανάρτηση απαρτίζεται από μια διάταξη με γόνατα Μακφέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο πίσω άξονα, ενώ βελτιωμένη κατά 14% εμφανίζεται η συνολική ακαμψία του πλαισίου.

Κάτω από το καπό, και για πρώτη φορά στην ιστορία του, το νέο Opel Astra, πέραν των κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου, φιλοξενεί δύο plug-in υβριδικές μονάδες, ακολουθώντας κατά πόδας τα χνάρια του ομογάλακτου Peugeot 308. Εδώ, ένας 1.600άρης βενζινοκινητήρας με απόδοση 150 και 180 ίππων συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα με μέγιστη ισχύ 109 ίππων αποδίδοντας συνδυαστικά 180 ή 225 ίππους. Και οι δύο παραλλαγές εφοδιάζονται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων.

Η μπαταρία του συστήματος έχει χωρητικότητα 12,4 kWh, εξασφαλίζοντας μια ηλεκτρική αυτονομία που θα ανέρχεται κοντά στα 50 χλμ.

Από εκεί και πέρα, η γκάμα του νέου Opel Astra θα περιλαμβάνει επίσης βενζινοκίνητες εκδόσεις των 1,2lt (με 110 και 130 ίππους) και πετρελαιοκίνητη των 1,5lt  με 102 ίππους. Όλες θα συνοδεύονται, με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή με αυτόματο 8 σχέσεων.

Η Opel δεν έχει αποκαλύψει τα πλάνα της για το ενδεχόμενο αμιγώς ηλεκτροκίνητης έκδοσης, όπως αυτή του Mokka ή του αδελφού C4, αλλά λογικά θα ακολουθήσει σε σύντομο χρονικό διάστημα με δεδομένο πως αυτό είναι το τελευταίο Astra με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η επόμενη έβδομη γενιά του μοντέλου θα είναι αμιγώς ηλεκτρική.

 

Lucky Number 6

Μπορεί το 7 να είναι ο συνήθης τυχερός αριθμός πολλών αλλά αυτή η 6η  γενιά σηματοδοτεί μια σημαντική αλλαγή στη σχεδιαστική ταυτότητα του Astra και στην πορεία της Opel γενικότερα. Ξεχωριστός σχεδιασμός, άνετοι χώροι, πλούσια γκάμα κινητήρων και δοκιμασμένες λύσεις στα μηχανικά μέρη.  Αυτό το Astra καλείται να γεφυρώσει τη μετάβαση της Opel από την αυτοκίνηση όπως την ξέραμε ως τώρα, στην ηλεκτροκίνηση του μέλλοντος. Όσοι πιστοί των κλασικών κινητήρων εσωτερικής καύσης, σπεύσατε, αυτό είναι το καλύτερο Astra που έγινε ποτέ! Μέχρι το επόμενο φυσικά…

Το «βιβλίο» παραγγελιών ανοίγει το προσεχές φθινόπωρο με τις πρώτες παραδόσεις στους πελάτες να ξεκινούν στις αρχές του 2022. Τιμολογιακά να περιμένετε πως ο 1,2 με τους 110 ίππους θα ξεκινάει από τα 21.000 € περίπου με πλούσιο βασικό εξοπλισμό.

 

 

Εναλλακτικά

 

VW Golf

Το Golf ήταν πάντα το σημείο αναφοράς της κατηγορίας. Χωρίς να έχει αλλάξει το σχεδιαστικό DNA του εδώ και σχεδόν 50 χρόνια καταφέρνει να έχει κάνει το κλασικό, αγαπημένο και την εξέλιξη σημαία του. Κορυφαίο σε ποιότητα, πλέον όμορφο και στο εσωτερικό, με υπερπλήρη γκάμα κινητήρων (από 110 έως 320 άλογα) που περιλαμβάνουν και δυο plug in υβριδικά σύνολα. Αν πρέπει να βρούμε κάποιο αρνητικό θα λέγαμε την έλλειψη αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης καθώς το ρόλο αυτό καλείται να παίξει το id.3. Τιμή από 20.500 € για το πλήρες 1.0 TSI 110 ps Life.

 

Citroen C4

To νέο C4 ακροβατεί μεταξύ των μικρομεσαίων hatchback και SUV, όντας ένα crossover. Μεταφέρει επιτυχημένα το ριζοσπαστικό DNA της Citroen με την σχεδίαση του εντός και εκτός. Εστιάζει στην άνεση με την υιοθέτηση των progressive hydraulic cushions στην ανάρτηση.  Κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου αλλά και μια ηλεκτροκίνητη έκδοση θα σας βοηθήσουν να βρείτε το κατάλληλο C4 για εσάς. Αν το βαλάντιο σας δεν φτάνει για το ηλεκτρικό , προτείνουμε το 1.2lt 130 ps , Feel Pack με 21.250 €.

 

Mazda 3

To Mazda 3 είναι η, όχι και τόσο, προφανής εναλλακτική, που θα σας κάνει να ξεχωρίζετε. Μοναδικός σχεδιασμός που ακολουθεί την φιλοσοφία Kodo των Ιαπώνων και υψηλή ποιότητα εντός, στα όρια του premium. Δυστυχώς η εμμονή της Mazda στα ατμοσφαιρικά μοτέρ σημαίνει πως για να πάρεις τα 122 άλογα της βασικής έκδοσης, ξεκινάς από τα 2.0 lt, που στην Ελλάδα σε αντιμετωπίζουν φορολογικά σαν μεγιστάνα. Παρόλα αυτά το νέο 3 είναι άξιο καμάρι της Χιροσίμα και αποζημιώνει με κορυφαία οδική συμπεριφορά. Οι τιμές ξεκινάνε από 23.300 € με πλήρη επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει μέχρι και head up display!

 

 

 

 

 

Written by The B.Mag