BUSINESS TALK: Movember – M for Marketing

Οι παγκόσμιες  ημέρες και οι μήνες ευαισθητοποίησης είναι, στην πραγματικότητα, μια πρόσκληση για να εμπλακούμε και να διαδώσουμε το κάθε μήνυμα, με όποιον τρόπο μπορεί ο καθένας. Φέτος, με αφορμή το Movember, εμείς βάζουμε την έμπνευση κι εσύ βάλε την διάθεση!

Από την Αγάπη Μαναριώτη

 

Είσαι κι εσύ από αυτούς που παραξενεύονται και απορούν για την σκοπιμότητα των εκατοντάδων (κυριολεκτικά) παγκόσμιων ημερών; «Γιορτάζουμε» από την μητέρα και το περιβάλλον, μέχρι το αυγό και την τουαλέτα, οπότε έχεις δίκιο να ρωτάς. Αυτές οι ημέρες, βέβαια, δεν είναι γιορτές, είναι ημέρες ευαισθητοποίησης ή ανάμνησης, μια ευκαιρία να μην παίρνουμε τα πάντα δεδομένα ή/και να ανοίξουμε το μυαλό μας σε νέους προβληματισμούς. Το Movember, ως μήνας ευαισθητοποίησης για τους αντρικούς καρκίνους, εμπίπτει σε αυτό ακριβώς το πλαίσιο της ενημέρωσης και της ευαισθητοποίησης. Και, στηρίζεται στην δημοσιότητα και την ατομική εμπλοκή του καθενός για να εκπληρώσει τον σκοπό του.

Για αρχή, σκέψου το εξής: γιατί το σύμβολο του Movember είναι το μουστάκι, το οποίο ευθέως παραπέμπει σε σένα και το μπαρμπέρικό σου; Γιατί είναι μια αμιγώς αντρική υπόθεση και το μπαρμπέρικο είναι ο κατ’ εξοχήν κατάλληλος χώρος για αυτή την συζήτηση. Το γιατί, το απαντήσαμε. Πάμε τώρα στο πώς και το τι. Δηλαδή στους τρόπους που μπορείς να συμμετέχεις στην δράση, με τρόπο που θα ωφελήσει τόσο τον σκοπό όσο και την επιχείρησή σου.

  1. There is no I in Movember: Από το κλασικό «there is no I in team» εφόσον το ίδιο πράγμα θέλουμε να πούμε. Φρόντισε να εμπλακεί όλο σου το team σε ό,τι κάνεις, ώστε να υπογραμμίσεις ότι αυτό το θέμα αφορά όλους εξίσου. Δεν δυναμώνει αρκετά το μήνυμα αν εσύ, που διαβάζεις αυτό το άρθρο, αποφασίσεις να αναλάβεις δράση, οι υπόλοιποι όμως στο μπαρμπέρικο μένουν αμέτοχοι.
  2. Επίλεξε τα βασικά: Δηλαδή, ποια σύμβολα θα χρησιμοποιήσεις, ποιες φράσεις κ.λπ. Λογικά το μουστάκι είναι βασικό μέρος κάθε εικαστικού που σχετίζεται με το Movember, μπορεί όμως να θελήσεις να το εντάξεις κάπως στο logo σου, να το συνοδεύσεις με μια φράση που χαρακτηρίζει και το μπαρμπέρικό σου και γενικά να βρεις τρόπο να το κάνεις πιο «δικό σου», δείχνοντας πόσο προσωπικά παίρνεις το θέμα.
  3. Πώς θα βοηθήσεις; Εδώ περνάμε στην ουσία του πράγματος. Οι τρόποι να βοηθήσεις είναι πολλοί, σημειώνουμε μερικές ιδέες για να διαλέξεις και να εμπνευστείς:

  1. Ανάλαβε εσύ και οι συνεργάτες σου να ενημερώνουν όλους τους πελάτες. Συμφωνήστε σε 2-3 προτάσεις και βεβαιωθείτε ότι θα τις πείτε σε όσους βρεθούν στην καρέκλα σας, ώστε να ενημερωθούν περί του Movember και των σκοπών τους.
  2. Χρησιμοποίησε μια πλατφόρμα συλλογής δωρεών (gogetfunding.com, paypal.com κ.λπ) και προσκάλεσε τους πελάτες, συνεργάτες και γενικά όλον τον κύκλο σου να κάνει μικρές δωρεές. Το πλεονέκτημα της εκάστοτε πλατφόρμας είναι ότι δέχεται ανώνυμες δωρεές, άρα κάποιος μπορεί απλά να καταθέσει 5 ευρώ, το μειονέκτημα ότι κρατάει προμήθεια όταν μεταφέρεις το ποσό στον φορέα της επιλογής σου.
  3. Ανακοίνωσε ότι μέρος των εσόδων σου θα τα δωρίσεις στην Αντικαρκινική Εταιρεία ή όπου αλλού επιλέξεις. Εδώ, μπορείς να κάνεις το εξής: είτε να πεις ότι από το σύνολο των εσόδων του Νοεμβρίου θα δωρίσεις Χ ποσό ή να επικεντρωθείς σε μια υπηρεσία που θέλεις παράλληλα να προωθήσεις, λέγοντας πως κάθε φορά που επιλέγεις την υπηρεσία Χ, Χ ευρώ πηγαίνουν απευθείας στην Αντικαρκινική Εταιρεία.
  4. Διοργάνωσε ένα event (κορωνοϊού επιτρέποντος στο μπαρμπέρικο, ειδάλλως online) με καλεσμένο για παράδειγμα έναν γιατρό που θα μιλήσει σχετικά με τους αντρικούς καρκίνους.

 

  1. Ποια εργαλεία του marketing θα αξιοποιήσεις; Εφόσον μιλάμε για το μπαρμπέρικό σου, δηλαδή για φυσικό κατάστημα, το marketing είναι ένας συνδυασμός παραδοσιακών και ψηφιακών εργαλείων. Η δράση και οι πρωτοβουλίες σου θα πρέπει να φαίνονται και μέσα στον χώρο, είτε με καρτολίνες ή μικρά αφισάκια, είτε (αν θες να κάνεις πραγματικά μεγάλη διαφορά) με αυτοκόλλητο στη βιτρίνα σου. Πέρα από αυτό, το ίδιο το προσωπικό θα πρέπει να έχει κάποιο στοιχείο που αφενός θα υπογραμμίζει το μήνυμα και αφετέρου θα λειτουργεί ως conversation starter. Το πιο απλό και οικονομικό που μπορείς να κάνεις είναι μικρά, στρογγυλά pins με το μουστάκι και το logo σου, τα οποία όχι μόνο θα φορέσουν όλοι, αλλά μπορείς και να δίνεις στους πελάτες σου, μαζί με την απόδειξη. Με τον τρόπο αυτόν, πέρα από την δική σου αναγνωρισιμότητα που ενισχύεται, κάνεις «συμμέτοχους» στην ενέργεια όλους τους πελάτες σου, οι οποίοι πλέον έχουν ένα χειροπιαστό στοιχείο για να τους θυμίζει το Movember (Remember, Remember…).

Σε ό,τι αφορά τα social media σου, οργάνωσε το περιεχόμενο του μήνα σου ώστε τουλάχιστον σε ένα post την εβδομάδα να αναφέρεσαι και να εξηγείς θέματα που αφορούν τους αντρικούς καρκίνους. Στατιστικά, πρόληψη, ενημέρωση, όλα αυτά είναι χρήσιμο περιεχόμενο που πραγματικά μπορεί να κάνει την διαφορά -τουλάχιστον σε ό,τι αφορά την ευαισθητοποίηση. Επίσης, σκέψου ένα hashtag σχετικό και χρησιμοποίησέ το σε όλα τα posts και stories σου.

Κάλεσε τους πελάτες- συνεργάτες- φίλους να κάνουν το ίδιο ή αν θες να το πας λίγο παραπέρα, οργάνωσε ένα challenge συνδεδεμένο με το hashtag. Μπορείς να προσκαλέσεις για παράδειγμα να αφήσουν μουστάκι για τον Νοέμβριο ή να προκαλέσουν κάποιον άλλον να το κάνει.

Δεσμεύσου ό,τι όλες οι αναρτήσεις που θα χρησιμοποιούν το hashtag θα γίνονται repost ως story από τον λογαριασμό του μπαρμπέρικού σου- πολλαπλασιάζοντας έτσι τον αντίκτυπο του μηνύματός σου. Εννοείται ότι και εμείς θα κάνουμε το ίδιο για όλα τα post που θα μας κάνουν tag και που θα χρησιμοποιούν το hashtag #thebmag4Movember.

 

Προγραμματισμός του Project
Ή αλλιώς «ο λόγος που συζητάμε για το Movember από τώρα». Θα πρέπει να αποφασίσεις τι θα κάνεις μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του Οκτωβρίου, για να προλάβεις να ετοιμάσεις ό,τι θα χρειαστεί. Αν αποφασίσεις να φτιάξεις τα pins θα πρέπει να κάνεις μια μικρή έρευνα αγοράς, να στείλεις για εκτύπωση κλπ. Αν ετοιμάσεις ενημερωτικό υλικό για το site/ τα social/ τον χώρο σου, θα χρειαστεί να ετοιμάσεις κείμενα, άρα να μελετήσεις λίγο το θέμα ή να βρεις τον συνεργάτη που θα το κάνει για σένα. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να ενημερώσεις την ομάδα σου λεπτομερώς, ίσως οργανώνοντας ένα μικρό «training» στο οποίο αφενός θα ενημερώσεις και θα ευαισθητοποιήσεις και τους ίδιους για τους αντρικούς καρκίνους (ναι, και τις γυναίκες του προσωπικού σου) κι αφετέρου θα τους εξηγήσεις τις ενέργειες που θα κάνεις και τον ρόλο τους σε αυτές.

 

 

 

 

 

 

Written by The B.Mag