COVER STORY: Stay sharp, Anber!

Ένας μπαρμπέρης με κοινωνικές ευαισθησίες, μυαλό κοφτερό σαν τα ψαλίδια του και λόγια γεμάτα ειλικρίνεια. Ο Αναστάσιος Σταυρόπουλος, aka Anber, ambassador της σειράς Redken Brews, είναι ένας καλός επαγγελματίας που έχει μάθει να προσφέρει μέσα από τη δουλειά του. Αυτό που ακολουθεί είναι μια συνέντευξη που αξίζει να διαβάσεις…

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗΝ ΤΙΝΑ ΠΑΠΠΑ
PHOTOS: ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΥΛΑΚΟΣ

 

Ποια ήταν η διαδρομή που σε οδήγησε στο να γίνεις μπαρμπέρης; Αυτό ήθελες πάντα ή σε φανταζόσουν σε άλλο επάγγελμα όταν ξεκίνησες;
Η αλήθεια είναι πως δεν το είχα με τις χειρωνακτικές εργασίες. Θα γινόμουν κομμωτής, ή στυλίστας, ή διακοσμητής, ή θα είχα ένα brand με ρούχα. Μέσα σε όλα αυτά, βεβαίως, πάντα ήθελα να γίνω νοσοκόμος. Έτσι, αν το σκεφτείς λίγο καλύτερα, όλα αυτά συνδυάστηκαν κάπως, με έναν μαγικό τρόπο, και κατέληξα να είμαι αυτό που είμαι τώρα.

Το barbering είναι απλώς άλλο ένα επάγγελμα ή… λειτούργημα, όπως λένε κάποιοι; Έχεις συλλάβει ποτέ τον εαυτό σου να μπαίνει στο ρόλο του ψυχολόγου;
Εννοείται, προφανώς. Ξέρεις, ανοιγόμαστε πιο εύκολα σε τρίτους πάρα σε δικούς μας ανθρώπους. Είτε γιατί θέλουμε απλά να τα «πούμε», είτε γιατί ένας τρίτος θα σου πει τη γνώμη του με βάση τη λογική κι όχι το συναίσθημα. Και, ναι, φυσικά και είναι λειτούργημα η δουλειά μας. Καθημερινά, παίζουμε σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της ψυχολογίας του πελάτη, μέσω της εικόνας του, που εμείς δημιουργούμε, από τα μαλλιά του μέχρι και τα ρούχα του.

Είσαι ο μοναδικός Έλληνας μπαρμπέρης που έχει παρουσιαστεί σε ξένο έντυπο. Αναφέρομαι στη συνέντευξη που έδωσες στο Modern Barber. Σημαντικό, αν σκεφτείς το πόσο ανταγωνιστικό είναι το περιβάλλον στο εξωτερικό. Μίλησέ μας για αυτό.
Ναι, το 2019 μας παρουσίασαν στο 3μηνιαίο βρετανικό περιοδικό Modern Barber ως ένα από τα καλύτερα barber shop της Ευρώπης. Τι να πω γι’ αυτό… Είναι όμορφο να αναγνωρίζεται το έργο σου από τόσο μεγάλα media. Το έντυπο πάντως μας το έστειλαν και 3 χρόνια τώρα ζει μέσα σε ζελατίνα, για να μην φθαρεί!

Μιλώντας για το εξωτερικό, θα έβλεπες τον εαυτό σου να κάνει καριέρα εκτός Ελλάδας;
Δεν θα με χαλούσε ένα Anber στην Carnaby Street, στο Λονδίνο, δίπλα σε όλα τα sneakershops και τα Street brands που λατρεύω! Με τον καιρό της Ελλάδας, βεβαίως…

Εξήγησέ μας τη γενικότερη φιλοσοφία σου για το new school μπαρμπέρικο, που εκπροσωπείς εσύ, έναντι του «παραδοσιακού». Ποια είναι η κρίσιμη διαφορά που κάνει το ένα «καλύτερο» ή επικρατέστερο από το άλλο;
Η διαφορά μας εντοπίζεται στο είδος της μουσικής που ακούγεται στο χώρο, τα ρούχα μας, την αισθητική και τη διακόσμηση των Anber. Η διαδικασία και οι τεχνικές είναι ίδιες. Απλά τα δικά μας αποτελέσματα είναι mat, ενώ στο old school, είναι wet look. Και μιλάω πάντα για τους αυθεντικούς old school μπαρμπέρηδες. Αυτούς που όντως συνεχίζουν… to keep it real! Κανείς δεν είναι καλύτερος από τον άλλο. Ο καθένας κάνει τη φάση του, αυτό που τον εκφράζει και τον κάνει ευτυχισμένο. Επικρατεί όμως, τελικά, αυτός που είναι αυθεντικός και παραμένει ο εαυτός του.

Μουσικά κι άλλα events, γευσιγνωσία, μπιλιάρδο και arcade games είναι μερικά από τα extras που βλέπουμε να ενσωματώνονται στα μπαρμπέρικα. Τι προτιμάς εσύ από όλα αυτά;
Γουστάρω arcade games, επειδή είμαστε και παιδιά των 90s, αλλά πέρα από το ότι δεν έχω χώρο να το βάλω, δεν ταιριάζει με το concept του Anber.

«Free yourself from your own mind. Fear is Prison», διαβάζουμε στο site σου, το anber.gr. Έξυπνο σχόλιο, αν σκεφτεί κανείς ότι και οι δύο σου, πολυσυζητημένοι χώροι, σε Σύνταγμα και Χαλάνδρι, είναι διαμορφωμένοι σαν… φυλακές! Πως κατέληξες σε αυτό το πραγματικά πρωτότυπο concept; Φοβήθηκες στην αρχή ότι ίσως αυτό το στήσιμο δημιουργήσει σε μερίδα των πελατών αρνητικούς συνειρμούς;
Έβλεπα τυχαία ένα ντοκιμαντέρ με τις φυλακές του Alcatraz μια μέρα πριν το ραντεβού μου με τον Ηλία (το διακοσμητή μου), που θα μου παρουσίαζε τις προτάσεις του. Ε, πήγα κι εγώ έτοιμος, όπως καταλαβαίνεις (γέλια)! Δεν το φοβήθηκα ούτε μια στιγμή, έτσι και αλλιώς ποτέ δεν πήγαμε να πιάσουμε τη μάζα. Μία που το σκεφτήκαμε και μία που έγινε όραμα, και στη συνέχεια πραγματικότητα, με πολύ μεράκι και δουλειά, γιατί και τα δύο μαγαζιά είναι handmade, κι αυτό από μόνο του τα κάνει μοναδικά.

Διαδικτυακά σεμινάρια, hair education εξ αποστάσεως και digital marketing είναι τα νέα «όπλα» που προστέθηκαν στο επάγγελμα, ιδίως μετά την πανδημία. Ποια είναι η σχέση σου με όλα αυτά; Ας υποθέσουμε ότι υπάρχει ένας εξαιρετικός μπαρμπέρης, πολύ ταλαντούχος με το ψαλίδι, ο οποίος, όμως, αγνοεί ή δεν θέλει να ενστερνιστεί τις τεχνολογικές εξελίξεις. Πώς θα τα καταφέρει σε μια εποχή που το digital marketing αποτελεί μονόδρομο;
Η δική μου σχέση με όλα αυτά είναι μια σχέσης πάθους θα έλεγα (χαχα)! Αγαπώ την τεχνολογία και την εκμεταλλεύομαι στο έπακρο. Περάσαμε σε μια νέα εποχή, που όλα είναι online και πρέπει να προσαρμοστούμε, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι προτιμώ τα online σεμινάρια – κι ας κοστίζουν λιγότερο… Δεν αφήνουν την ίδια γεύση με το να είσαι στον ίδιο χώρο με όλο το community. Κυρίως είναι όλο αυτό το vibe που παίρνεις σε τέτοια event! Αν μιλάμε για υπάλληλο, τα social media πλέον είναι το βιογραφικό τους, αλλά και η εικόνα τους. Εγώ προσωπικά λαμβάνω υπόψιν λιγότερο τα κουρέματα και περισσότερο την αισθητική και ενέργεια που βγάζουν μέσα από τα προσωπικά προφίλ τους. Αν μιλάμε για κάποιον που θέλει να κάνει ένα barbershop και να ξεχωρίσει, εκεί αλλάζουν τα πράγματα. Σε καμία περίπτωση δεν αρκεί μόνο το ταλέντο, είναι ένα πακέτο πραγμάτων και αν κάπου υστερείς, οι πιθανότητες δεν είναι με το μέρος σου…

Ποιες είναι για εσένα οι απαραίτητες προϋποθέσεις για να είναι επιτυχημένο ένα μπαρμπέρικο στη μετά covid εποχή;
Η γνώμη μου είναι πως δεν υπάρχει μετά covid και προ covid εποχή, εκτός από τα μέτρα υγιεινής, φυσικά. Εκεί που όλοι κόβουν budget επειδή φοβούνται ή δεν ξέρω τι, το μόνο που πρέπει να κάνεις είναι να επενδύσεις στη δουλειά σου, να δουλέψεις διπλά και τριπλά από πριν, να είσαι 10 φορές πιο επαγγελματίας απέναντι στον πελάτη, και να αναδειχθείς μέσα από όλο αυτό. Να το δεις σαν ευκαιρία. Οι κρίσεις πάντα γεννούν ευκαιρίες… Αυτό μας έχει δείξει η ιστορία τουλάχιστον!

Μίλησέ μου για το concept των Anbers. Τι πιστεύεις ότι σας διαφοροποιεί από τους υπόλοιπους μπαρμπέρηδες στην Αθήνα;
Το Αnber είναι ένας μηχανισμός με πολλά γρανάζια, μέσα κι έξω από αυτό. Το ένα γρανάζι είμαστε οι κομμωτές, που λατρεύουμε να εξυπηρετούμε, να εξελισσόμαστε, να μαθαίνουμε, με ομαδικό πνεύμα, σεβασμό ο ένας προς τον άλλον, δικαιοσύνη, συνέπεια και πειθαρχία. Γιατί αν δεν υπάρχει υγεία στα αποδυτήρια, πως θα βγεις στο γήπεδο να κερδίσεις; Το δεύτερο γρανάζι είναι οι άνθρωποι που δουλεύουν πίσω από αυτό. Ομάδα μάρκετινγκ και επικοινωνίας (χορηγίες και στρατηγική), Developers, Account managers (Google, social media), VideoGraphers, Photographers, Graphics designers, κειμενογράφοι! Κι όλα αυτά, μέσα από το άγρυπνο βλέμμα μου (γέλια)! Και κάπως έτσι, όλα συνυπάρχουν μαγικά και προκύπτει το αποτέλεσμα που βλέπετε, και κάπου εκεί διαφοροποιούμαστε. Ποτέ δεν ήμουν καλύτερος από κανέναν, το ήθελα περισσότερο από όλους, όμως! Η ζωή είναι πολύ μικρή, εξάλλου, για να είσαι ένα απλό barbershop!

Τι άλλο κάνεις στη ζωή σου όταν δεν κουρεύεις; Ξέρω ότι είσαι ένα άτομο ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένο κοινωνικά. Πως εντάσσεται αυτή η ευαισθησία στην καθημερινότητά σου αλλά και στη δουλειά σου;
Όταν δεν κουρεύω, βρίσκομαι μόνο με ανθρώπους με τους οποίους θέλω να είμαι και να επικοινωνώ! Αν με ρωτάς για χόμπι, η αλήθεια είναι πως από τα 19 μου η δουλειά μου είναι το χόμπι μου. Δεν είχα χόμπι, το μόνο που με απασχολούσε ήταν κάθε μέρα που περνούσε να είμαι καλύτερος από την προηγούμενη, πώς θα εξελιχθώ, κι από ένα σημείο και μετά πώς θα εξελίξω το brand μου. Ξέρεις, όλοι είναι κοινωνικά ευαισθητοποιημένοι, ειδικά την εποχή που ζούμε. Bullying, κακοποίηση παιδιών, γυναικών, ζώων. Δεν γίνεται, ας πούμε, να δει κανείς έναν παππού άστεγο και να μην σπαράξει η καρδιά του… Το θέμα είναι πως δεν έχουμε μάθει να κάνουμε κάτι για αυτό, είτε γιατί δεν ξέρουμε τον τρόπο, είτε γιατί ντρεπόμαστε, είτε… για οποιονδήποτε λόγο. Έτυχε να έχω διδαχθεί αυτή τη δουλειά και να μπορώ να προσφέρω μέσα από αυτήν, με το δικό μου τρόπο. Το ίδιο ισχύει και για κάθε έναν από μας. Αυτό που για σένα φαίνεται αυτονόητο, για τον άνθρωπο που το έχει ανάγκη είναι Ελπίδα, Χαρά, Άγγιγμα, Ζωή… Ούτε εγώ είμαι άγγελος, έχω δει κι εγώ πολλές φορές άστεγο κι έχω γυρίσει το κεφάλι μου, ή κάτι παρόμοιο, γιατί όντας «βολεμένος» δεν έδωσα σημασία. Και ίσως το ξανακάνω. Προσπαθώ όμως κάθε μέρα να γίνομαι καλύτερος άνθρωπος, να μειώνω το γύρισμα του κεφαλιού (αδιαφορία) και να μεγιστοποιώ την προσφορά, παρέχοντας βοήθεια, δείχνοντας αλληλεγγύη.

Για κλείσιμο της κουβέντας μας, θα ήθελα να μου πεις πως προέκυψε το λογότυπο του ANBER. Τι ακριβώς συμβολίζει;
Ο αετός συμβολίζει τις 4 λέξεις που ορίζουν το brand μας: Επανάσταση, Ελευθερία, Κίνηση κι Αισθητική, όπου και το μάτι στο κάτω μέρος. STAY SHARP. Που σημαίνει ΚΟΦΤΕΡΟ = ΨΑΛΙΔΙ αλλά και ΕΞΥΠΝΟΣ ΚΑΙ ΟΞΥΣ ( όπως η όραση του αετού κι η εξυπνάδα του ). Η λέξη ANBER έχει τοποθετηθεί έτσι ώστε να συμβολίζει τα φτερά του αετού, και παράλληλα να δίνει την αίσθηση ότι οι ANBERS απογειώνουν το στυλ σου. Όλες αυτές οι έννοιες και τα λογοπαίγνια συνδυάζονται μέσα σε μια εικόνα. Πάντως, η ονομασία Anber έχει πιο απλή προέλευση: προέκυψε από τo Anastasis και το barber!

 

 

 

 

 

 

 

Written by The B.Mag