WE CREATE EVENT: Interview with Shay Dempsey

Ο Shay Dempsey είναι Global Artistic Director της Sebastian Professional και ένας από τους διασημότερους Ιρλανδούς κομμωτές. Μετά το πετυχημένο ZOO, το πρώτο του πολυτελές κομμωτήριο στο Δουβλίνο, μετακόμισε στο δυτικό Hollywood όπου άνοιξε το διάσημο, 5 αστέρων Sunset Plaza Salon.

Συνέντευξη: Τίνα Παππά

 

Πρωτοπόρος στην τέχνη του, ο Shay Dempsey έχει υπάρξει αγαπημένος κομμωτής πολλών αστέρων του σινεμά και εξακολουθεί να εμπνέει τους νεότερους, με το δημιουργικό του όραμα, και ως εκπαιδευτής.

 


-Shay
, στον απόηχο του εξαιρετικά πετυχημένου, παγκόσμιου online event της Wella Company, μίλησέ μας λίγο για την παρουσίαση του No Breaker και φυσικά τη δική σου εμπειρία από μια διοργάνωση διαφορετική από τις προηγούμενες.

To WeCreate ήταν όντως πολύ πετυχημένο! Kαταρχάς μας έδωσε την ιδανική ευκαιρία να συστήσουμε στους επαγγελματίες του χώρου το No Breaker μέσα από μια διαδικασία που ταυτόχρονα είχε εκπαιδευτικό χαρακτήρα, κάτι που έτσι κι αλλιώς είναι μέρος του DNA της Sebastian. Θεωρώ πως αυτό ακριβώς είναι το στοιχείο που μας διαφοροποιεί και από τα άλλα brands.

‘Όπως και με κάθε τι άλλο, υπάρχουν και εδώ τα συν και τα πλην. Από τη μία μας έλειψε η επαφή, η συνάντηση μεταξύ μας, η αγκαλιά… ‘Ολο αυτό ήταν λίγο στενόχωρο. Αλλά αυτό που με εντυπωσίασε στο διαδικτυακό event ήταν το μέγεθος του κοινού στο οποίο μπορείς να απευθυνθείς. Επίσης, το ότι δόθηκε πρόσβαση και στο νεαρότερο κοινό, που συνήθως απουσιάζει, αφού στα event των προηγούμενων χρόνων παρόντες είναι συνήθως οι ιδιοκτήτες των κομμωτηρίων και ίσως και 1-2 άτομα από τους υπαλλήλους – οι νεότεροι δεν έχουν τη δυνατότητα να το παρακολουθήσουν. Το virtual event όμως είναι ανοικτό σε όλους και το reach που πετύχαμε ήταν εξωπραγματικό! Αυτό είναι ένα τεράστιο συν για μένα.


-Πιστεύεις ότι αυτό θα επηρεάσει τις διοργανώσεις στο μέλλον;

-Θεωρώ ότι στο εξής θα έχουμε μια υβριδική εκδοχή, ένα συνδυασμό αυτής της αίσθησης της κοινότητας και της γιορτής που χαρίζει το δια ζώσης event, με το online, γιατί δεν μπορείς να αγνοήσεις το νεανικό κοινό, τώρα που το συνάντησες. Ξέρεις, χωρίς τους ανερχόμενους κομμωτές δεν είμαστε τίποτα… Η δουλειά μας εξαρτάται από τους νέους ανθρώπους που κάνουν τα πρώτα τους βήματα στο χώρο, αναζητώντας μέντορες. Είτε τους βρίσκουν μέσα σε ένα κομμωτήριο, είτε σε ένα brand. Κι η δική μου δουλειά εξελίσσεται μέσα από τη συνεργασία με νέους καλλιτέχνες που μοιράζονται το ίδιο σκεπτικό και την ίδια αισθητική με μένα. ‘Ετσι ξεκίνησα κι εγώ κάποτε! Και το online περιβάλλον δίνει την ευκαιρία σε αυτόν τον κόσμο να έχει μια εικόνα των εξελίξεων και να εμπνέεται για τα επόμενά του βήματα. Με τις εξελίξεις που έχουν επιβάλλει τα social media, το online έχει γίνει έτσι κι αλλιώς μέρος της ζωής μας.

-Αλήθεια, πόσο έπαιξε ρόλο το online στη ζωή με τον Covid;

-Στην αρχή ήταν πολύ δύσκολα. Κάποια στιγμή η Sebastian μου πρότεινε να παρέχουμε δωρεάν εκπαίδευση online, δέχτηκα, και το πράγμα απογειώθηκε. Η κίνηση αυτή αποδείχθηκε σωτήρια και για την πνευματική μου υγεία, γιατί εν μέσω της πανδημίας, αντί να βουλιάξω, πειραματίστηκα με το που πάει η εκπαίδευση. Βουτήξαμε στα βαθιά και εξασκηθήκαμε στο πώς να προσεγγίσουμε τον κόσμο, μέσω αυτής της νέας πλατφόρμας επικοινωνίας. Κάναμε πολύ καλή δουλειά, και ως brand, με όλο αυτό.

 

Ποιά θεωρείς ότι είναι τα σημαντικότερα trends για το επόμενο διάστημα;

-Πριν αναφερθούμε στις τάσεις της επόμενης χρονιάς, πρέπει πρώτα να εξετάσουμε τι συνέβη τους προηγούμενους μήνες. Σε παγκόσμιο επίπεδο, το διάστημα που προηγήθηκε έφερε την κοινότητα των κομμωτών πιο κοντά. Προσωπικά, μίλησα σε άτομα με τα οποία είχα να επικοινωνήσω 10 χρόνια. ‘Ολοι είχαμε την ανάγκη να έρθουμε σε επαφή μεταξύ μας. Η πανδημία πυροδότησε για αρκετούς από μας το πάθος να ανήκουμε σε μια κοινότητα, όπου ο ένας στηρίζει τον άλλο.

Τώρα που ανοίγουμε ξανά, αναρωτιόμαστε ποιο είναι το επόμενο βήμα. Μιλώντας για τα trends, λοιπόν, θεωρώ ότι αυτό που θα κυριαρχήσει είναι γενικά η επιστροφή του πάθους στη δουλειά μας. Και όταν επιστρέφει το πάθος, επιστρέφει κι η δημιουργικότητα. Είχαμε όλοι έναν περίπου χρόνο να εξασκηθούμε σε διάφορα, για παράδειγμα καινούργιες τεχνικές στη δουλειά μας, την παρουσία μας στα social media κλπ. Όλο αυτό μας έχει κάνει πιο τολμηρούς, έτοιμους για κάτι καινούργιο, σαν να περιμένουμε να πάμε στο πρώτο μας πάρτυ! Θα ντυθούμε λίγο πιο εκκεντρικά, θα κουρέψουμε τα μαλλιά μας πιο μοντέρνα, θα βάλουμε λίγο παραπάνω make up, γενικά θα κάνουμε πράγματα που μας βοηθάνε να νιώσουμε καλύτερα. Η κομμωτική δεν θα μείνει ανεπηρέαστη από όλο αυτό, γιατί όλοι οι πελάτες που θα επιστρέψουν σιγά σιγά θα έχουν ανάγκη για κάποιου είδους αλλαγή, οπότε θα δούμε στις τάσεις μαλλιά και στυλ πιο συναρπαστικά, όλα θα κινηθούν σε μια πιο καλλιτεχνική κατεύθυνση. Παράλληλα, οι πελάτες θα έχουν την ανάγκη να νιώσουν ξανά την εμπειρία του salon, να επικοινωνήσουν ξανά με τους κομμωτές τους, να τους εκμυστηρευθούν πώς ήταν η ζωή τους την τελευταία χρονιά.


-Κι εσύ και η ομάδα σου όλα αυτά θα τα κάνετε πράξη στο Sunset
Plaza Salon στο δυτικό Χόλιγουντ. Το τσέκαρα, είναι υπέροχος χώρος. ‘Ένα πεντάστερο κομμωτήριο στο πιο συναρπαστικό κομμάτι του LA. Τι σημαίνει, στα αλήθεια, να είσαι ιδιοκτήτης ενός κομμωτηρίου 5 αστέρων σ’ αυτήν την περιοχή του πλανήτη;

-Είναι πολλά τα στοιχεία που κάνουν ένα κομμωτήριο 5 αστέρων. Καταρχάς, θα πρέπει να στήσεις έτσι το χώρο ώστε η ομάδα σου να θέλει και να μπορεί να εργαστεί με έμπνευση. Όταν συμβαίνει αυτό, το εισπράττει και ο πελάτης με το που μπαίνει μέσα, αυτή την ιδιαίτερη ατμόσφαιρα.
Ακολουθεί η ποιότητα των υπηρεσιών, που πρέπει να είναι όσο το δυνατόν υψηλότερη. Οι κομμωτές να είναι πολύ καταρτισμένοι σε ό,τι κάνουν και να εκπαιδεύονται διαρκώς στις νέες τάσεις. Ο χώρος να είναι απολύτως καθαρός και περιποιημένος, αντίστοιχα και οι υπάλληλοι. Να υπάρχει δυνατότητα για τον πελάτη να κλείσει ένα ραντεβού ή να αγοράσει ένα προϊόν online χωρίς ταλαιπωρία, και να το παραλάβει στο σπίτι του την επόμενη μέρα, ιδανικά χωρίς κάποιο έξτρα κόστος. Το Sunset Plaza Salon είναι επίσης 100% green circle, δηλαδή ένας χώρος που σέβεται το περιβάλλον. Αυτό σημαίνει, παραδείγματος χάριν, πως ό,τι περισσεύει από τις βαφές μπαίνει σε ξεχωριστά σακουλάκια για να πεταχτεί, και δεν καταλήγει στο νιπτήρα. Το ίδιο συμβαίνει και με τα μαλλιά από τα κουρέματα, τα οποία χρησιμοποιούνται για να φτιαχτούν χαλιά που τοποθετούνται στον ωκεανό, για να απορροφούν τα υπολείμματα πετρελαίου.

Αυτά και άλλα πολλά αποτελούν μέρος της καθημερινής μας ρουτίνας, ώστε να είμαστε βιώσιμοι, παρέχοντας υπηρεσίες το κόστος των οποίων δεν χρεώνεται στους πελάτες. Βρισκόμαστε σε μια ιδιαίτερα «πράσινη» περιοχή του LA, όπου οι κάτοικοι είναι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένοι σε ό,τι αφορά στο περιβάλλον, γεγονός που μας ωθεί και μας εμπνέει να γινόμαστε και εμείς διαρκώς καλύτεροι. Κάθε λεπτομέρεια είναι σημαντική, όταν έχεις ένα τέτοιο χώρο. Το βασικότερο είναι να καλλιεργείς αυτή την ατμόσφαιρα που ανέφερα και νωρίτερα, που κάνει τους πελάτες να νιώθουν ασφαλείς, άνετοι και αγαπητοί, ώστε να επιστρέψουν. Γιατί νιώθουν μέλη μιας φυλής ανθρώπων που μοιράζεται μαζί τους τις ίδιες αρχές. Όταν μιλάμε λοιπόν για ένα κομμωτήριο 5 αστέρων, εννοούμε όλα τα παραπάνω και όχι μόνο…

-Shay, το βιογραφικό σου περιλαμβάνει και συνεργασία με πολλούς celebrities, από την Alicia Silverstone, που ήταν κάτι σαν μούσα της ομορφιάς πίσω στα nineties, τον Kenneth Branagh και την Kirsten Dunst, μέχρι την Elena Christiansen, την Heidi Klum και τη Renee Zellweger. Πώς είναι να δουλεύεις με τέτοιου βεληνεκούς διασημότητες; Σε τι μοιάζουν και σε τι διαφέρουν από τους υπόλοιπους πελάτες σου;

Θα είμαι απολύτως ειλικρινής: Δεν έχουν καμία διαφορά. Και τα προβλήματα αρχίζουν όταν τους αντιμετωπίζεις ως κάτι διαφορετικό… Όταν ένας κομμωτής συναντά έναν διάσημο άνθρωπο για πρώτη φορά, αυτό που θα τον συμβούλευα να κάνει είναι να παραμείνει ο εαυτός του και να εστιάσει σε αυτό που έχει μάθει να κάνει καλά, μετά από χρόνια εμπειρίας και προσπάθειας. Όσο πιο φυσικός είσαι, τόσο πιο άνετα νιώθουν κι εκείνοι, συνήθως. Αν αρχίσεις, από αμηχανία ή άγχος, να μιλάς πολύ, το πιθανότερο είναι ότι θα φέρεις το άλλο άτομο σε δύσκολη θέση, όπως δηλαδή θα συνέβαινε και με έναν οποιονδήποτε πελάτη. Και κάπως έτσι χτίζεις μια σχέση μαζί τους, χωρίς να υπερπροσπαθείς. Κράτησε το εγώ σου εκτός, εστίασε στη δουλειά σου και σε αυτό που ξέρεις να κάνεις καλά, δηλαδή να φτιάχνεις τα μαλλιά του πελάτη. Και αυτό είναι το δικό μου motto!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Written by The B.Mag