BARBER INTERVIEW: Boyz ‘n’ the Hood

O Χρήστος Παππάς, owner & founder των μπαρμπέρικων Hood Branded, έχει στόχο να αλλάξει τον κόσμο με ένα κούρεμα τη φορά. Θα τα καταφέρει; Η απάντηση στην ενδιαφέρουσα συνέντευξη που ακολουθεί…

Συνέντευξη στον Πάνο Μπόμπολα

 

 

Ας ξεκινήσουμε με το βασικότερο όλων: Ο μπαρμπέρης είναι επάγγελμα ή λειτούργημα;

Θέλοντας να αλλάξουμε τον κόσμο με ένα κούρεμα την φορά, δημιουργήσαμε έναν χώρο, αψηφώντας το κατεστημένο των barber shop, για να μπορεί ο άντρας να έχει ένα spot που θα ξεχάσει τα προβλήματα και τις έγνοιες του. Εκεί που θα συναντηθεί με φίλους και θα περάσει λίγο ευχάριστο χρόνο και φεύγοντας θα ανυπομονεί για το επόμενο ραντεβού του. Εκεί που δεν παίζει ρόλο μόνο το κούρεμα, αλλά η χαρά του να είσαι Hood Branded. Εμείς έτσι το βλέπουμε. Δεν μπορώ να πω ότι είναι λειτούργημα γιατί υπάρχει αμοιβή, ηθικά όμως είναι, γιατί η ηθική ικανοποίηση είναι η αμοιβή που μας κάνει να ξυπνάμε κάθε μέρα με χαμόγελο.

Υπάρχει κάτι που σε αγχώνει με τη δουλειά; Ποια ήταν η πιο δύσκολη στιγμή στην καριέρα σου μέχρι τώρα;

Δεν θα πω για δυσκολίες ούτε για ανησυχίες, πιστεύω πως όλα είναι θέμα αντίληψης. Επίτρεψε μου να πω μια μικρή ιστορία. Κάποτε ένα παιδί γύρισε από το σχολείο του με ένα χαρτί και είπε στην μητέρα του ‘μητέρα αυτό το χαρτί μου είπε ο δάσκαλος να το δώσω μόνο σε εσένα’. Η μητέρα με δάκρυα στα μάτια γύρισε στον γιο της και είπε: ‘Γιε μου είσαι μια ιδιοφυΐα και στο σχολείο δεν υπάρχουν δάσκαλοι αρκετά καλοί και θα πρέπει να διδαχτείς αλλού. Φυσικά, το γράμμα δεν έγραφε αυτό, έλεγε πως το παιδί είναι διανοητικά ανεπαρκές και πως θα πρέπει να τον διδάξει η μητέρα του στο σπίτι. Το όνομα του παιδιού ήταν Τόμας Έντισον. Νομίζω πως απάντησε ο Τόμας Έντισον… (γέλια).

 

Πες μας και την πιο ευχάριστη…

Η κάθε μέρα είναι ευχάριστη όταν έχεις στόχους και παλεύεις για να τους πραγματοποιήσεις και βλέπεις πως είσαι όλο και πιο κοντά. Ευχάριστη στιγμή είναι να βλέπεις πως το όνειρό σου είναι και όνειρο της ομάδας σου. Αυτό κάνει την κάθε στιγμή ευχάριστη.

 

Τόσο στη Ν. Φιλαδέλφεια όσο και στο Μαρούσι, τα Hood Branded έχουν πολύ ιδιαίτερο χαρακτήρα. Ποιος επέλεξε και ποιος υλοποίησε τη διακόσμηση;

Σε ευχαριστούμε πολύ. Η διακόσμηση είναι μια αντανάκλαση του γιατί είμαστε μπαρμπέρηδες και γιατί κάνουμε ότι κάνουμε. Με την διακόσμηση ασχολήθηκα εγώ και το μόνο που σκεπτόμουν είναι ένας χώρος κόντρα στο κατεστημένο τον barber shop ή των κομμωτηρίων. Είναι ένας χώρος π.χ. που δεν έχει αναμονή αλλά καθιστικό, γιατί θέλουμε όποιος έρθει να κάτσει και αφού τελειώσει το κούρεμα ή να έρθει νωρίτερα για να τα πούμε. Τα κάδρα είναι φωτογραφίες από πελάτες και όχι μερικά μοντέλα με τις τέλειες αναλογίες. Είναι οι άνθρωποι της διπλανής πόρτας. Στο ψυγείο υπάρχουν πάντα παγωμένες μπίρες και κερνάμε όσους έρθουν είτε να μας δουν είτε να κουρευτούν.

 

Πώς αντιδρούν βλέποντας τον χώρο οι πελάτες που σε επισκέπτονται για πρώτη φορά;

Οι πελάτες βλέποντας όλα αυτά, θέλουν να γίνουν ένα, να πάρουν μέρος σε όλη αυτήν την εμπειρία του Ηood Βranded. Θέλουν να έρθουν νωρίτερα, να χαλαρώσουν στον καναπέ, να πιουν την μπίρα τους και να τα πούμε όλοι μαζί. Δεν υπάρχουν γνωστοί και άγνωστοι όπως είπα παραπάνω. Είναι ένας χώρος συνάντησης.

 

Πες μας λίγα λόγια για το crew σου. Φαίνονται πολύ ενδιαφέροντες τύποι…

Είναι όλοι τους πολύ ιδιαίτερα άτομα. Αστειευόμενος έλεγα πάντα ότι για να δουλεύεις μαζί μας θα πρέπει να έχεις κάποιο πρόβλημα! Τα παιδιά ξέρουν γιατί κάνουν ό,τι κάνουν και πως να το κάνουν καλυτέρα. Υπάρχουν πολλά πράγματα που έχω πάρει από τα παιδιά για να μπορέσω να γίνω καλύτερος, π.χ. τη συνέπεια του Αντώνη, την εξυπηρέτηση του Παναγιώτη, την ευγένεια του Κώστα, από όλα τα παιδιά έχω να πάρω κάτι: από τον εξαιρετικό Ιορδάνη ακόμα και από το πιο νέο μέλος μας, τον Σπύρο. Μαθαίνουν από εμένα και εγώ από αυτούς. Αυτό είναι ομάδα.

Γνωρίζοντας την τελειομανία σου Χρήστο, τι είναι αυτό που πιστεύεις ότι λείπει από τα καταστήματά σου;

Χα χα χα, οι αλλαγές που γίνονται ή αυτά που πιστεύω ότι πρέπει να αλλάξω, είναι ανάλογα με τους πελάτες και τις ανάγκες της εποχής. Όταν λέμε ότι θέλουμε να αλλάξουμε τον κόσμο και ότι αψηφούμε το κατεστημένο, αυτό δεν μπορεί να γίνει με μια και μόνο ιδέα ή με έναν τρόπο. Η κάθε αλλαγή φέρνει μαζί της μια ακόμα, η κάθε βελτίωση ανοίγει τον δρόμο για ακόμα μια.

 

Εξήγησέ μας τη γενικότερη φιλοσοφία σου για τα neo-vintage μπαρμπέρικα. Ποια είναι η κρίσιμη διαφορά που κάνει το ένα καλύτερο από το άλλο;

Δημιουργήσαμε έναν χώρο για τον άντρα, ανεξάρτητο από κοινωνικές τάξεις, ηλικίες κ.λπ. Δεν μας νοιάζει ποιος είσαι, τι είσαι ή τι κάνεις. Μας νοιάζει ότι θες να ανανεωθείς ηθικά και οπτικά και αυτό κάνουμε. Το neo-vintage προκύπτει από τη νοσταλγία του vintage με νέες γραμμές και ιδέες. Από τη διακόσμηση μέχρι τις τεχνικές στο κούρεμα, όλο αυτό δημιουργεί ένα παραδοσιακό μπαρμπέρικο μιας νέας εποχής.

 

Πως ξεκίνησες την καριέρα του μπαρμπέρη; Υπήρξε κάτι στα παιδικά σου χρόνια που σε παρακίνησε;

Η κομμωτική γενικά είναι ένα επάγγελμα δημιουργίας. Δεν χτενίζουμε μαλλιά, χτενίζουμε ψυχολογίες. Είναι μια δουλειά που σε κάνει να περνάς καλά, να ανταλλάσσεις απόψεις, να γνωρίζεις άτομα και συνάδελφους από όλον τον κόσμο. Αυτός ήταν και ο λόγος που επέλεξα την κομμωτική. Δεν είχα κάποιον συγγενή για να επηρεαστώ, ούτε από μικρός το ήθελα. Πάντα ο πατέρας μου έλεγε να κάνω μια δουλειά που όταν το πρωί θα ξυπνάω, θα πηγαίνω με χαμόγελο.

 

Εάν, για κάποιον λόγο, έπρεπε να αλλάξεις επάγγελμα, τι θα έκανες;

Όσο καιρό ασχολούμαι με αυτό, έμαθα και συνήθισα να περνάω καλά και να γελάμε με ό,τι κάνουμε μέσα στη δουλειά, οπότε θα διάλεγα ένα επάγγελμα όπου θα είχα τις ίδιες δυνατότητες. Πρώτα να με γεμίζει μέσα μου αυτό που κάνω, και να περνάω καλά.

 

Πώς αντιμετώπισες το άνοιξε-κλείσε της πανδημίας; Ψυχολογικά, πόσο σε έχει επηρεάσει αυτή η νέα συνθήκη στη ζωή μας;

Αυτή η κατάσταση είναι πράγματι δύσκολη για όλους τους επαγγελματίες και τους εργαζομένους. Μην ξεχνάς ότι το μαγαζί στο Μαρούσι άνοιξε τον Δεκέμβριο του 2020 μέσα σε μια τέτοια περίοδο. Όπως είπα και πιο πάνω, πρέπει να δούμε όλες τις καταστάσεις σαν ευκαιρίες για εξέλιξη και εγώ έτσι το είδα. Οργανωθήκαμε με την ομάδα μου, παρακολουθήσαμε σεμινάρια online και κάναμε πράγματα που θα μας άνοιγαν τον δρόμο για την επαναλειτουργία μας .

 

Διαδικτυακά σεμινάρια, hair education εξ αποστάσεως και digital marketing είναι τα νέα «όπλα» που προστέθηκαν στο επάγγελμα. Ποια είναι η σχέση σου με όλα αυτά;

Προσπαθώ να έχω στενή σχέση με αυτά από το 2016. Μέχρι και σήμερα ασχολούμαι με τα social media και με την εκπαίδευση τη δικιά μου και της ομάδας μου. Όλα στηρίζονται στην εξέλιξη. Εξάλλου, πώς θα αλλάξουμε τον κόσμο εάν μένουμε στάσιμοι;

Πέρα από τις κομμωτικές τεχνικές, το καλό αποτέλεσμα απαιτεί και τα σωστά προϊόντα. Με ποιο κριτήριο επιλέγεις αυτά που χρησιμοποιείς;

Τα προϊόντα τα επιλέγω με βάση τους πελάτες μου. Προσπαθώ να έχω προϊόντα που ταιριάζουν σε κάθε έναν ξεχωριστά, οπότε η επιλογή τους γίνετε με βάση τις ανάγκες των καλεσμένων μας.

 

Μουσικά και άλλα events, γευσιγνωσία, μπιλιάρδο και arcade games είναι μερικά από τα extras που βλέπουμε να ενσωματώνονται στα μπαρμπέρικα. Τι προτιμάς εσύ από όλα αυτά;

Όταν πήγα με τον Κωσταντίνο να δούμε μαγαζιά στο Μαρούσι, στην αρχή είδαμε ένα αρκετά μεγάλο με καλές προοπτικές, αλλά δεν μείναμε ευχαριστημένοι. Βγαίνοντας, το μάτι μας έπεσε σε ένα γωνιακό ελαφρώς υπερυψωμένο, με πετάμενα ξύλα και σπασμένα τζάμια. Ήταν πραγματικά ένα ερείπιο, αλλά όταν πλησιάσαμε κοντά είπαμε ότι εδώ θα κάνουμε φοβερά πάρτι! Αυτό είναι και το Hood Branded στο Μαρούσι: Κάθε χρόνο κάνουμε επετειακά πάρτι με πολλή μουσική, κοκτέιλ, μπίρες και πολύ γέλιο. Μας τα χάλασε λίγο ο τελευταίος χρόνος, αλλά που θα πάει, θα τα ξανακάνουμε.

Ας κλείσουμε με τα σχέδια σου για το μέλλον. Πες τα μας όλα…

Από την πρώτη στιγμή, ο στόχος μας ήταν ένας: Να καταφέρουμε να φτιάξουμε έναν χώρο για όλους, χωρίς να μας νοιάζει ποιος είσαι, τι είσαι ή τι κάνεις. Απλά θέλεις να ανανεωθείς και γι’ αυτό προσφέρουμε ένα σύνολο εμπειριών με το κούρεμα, τη χαλάρωση, τη γενικότερη εξυπηρέτηση. Λέμε ξανά ότι θέλουμε να αλλάξουμε τον κόσμο με ένα κούρεμα τη φορά, και θέλουμε να μοιράσουμε παντού αυτήν την εμπειρία.
Αυτός είναι ο μόνος στόχος μας: Να δείξουμε στον κόσμο ότι το Hood Branded δεν είναι ο χώρος, ούτε τα έπιπλα και η διακόσμηση. Είμαστε εμείς που δουλεύουμε για αυτόν το σκοπό. Αυτό είναι το Hood Branded: Μια ιδέα, ένας σπόρος που οπουδήποτε και να φυτρώσει θα ανθίσει!

 

INFO
Νέα Φιλαδέλφεια, Πίνδου 20, τηλ: 2102583437
Μαρούσι, 28ης Οκτωβρίου 22, τηλ: 2114180361
info@hoodbranded.com

 

 

 

Written by The B.Mag