CARS WE LOVE: Audi RS Q3 – The Hulk!

Το RS Q3 Sportback είναι ίσως το πιο ενδιαφέρον μοντέλο RS, ενώ το macho παρουσιαστικό του, ειδικά σε αυτό το striking green, σε συνδυασμό με το εκλεπτυσμένο εσωτερικό του και την ευγενή καταγωγή του, θυμίζουν τον δημοφιλή ήρωα της Marvel.

 

ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΝΔΡΕΑ ΠΑΠΑΝΕΟΦΥΤΟΥ

 

Την ώρα που διαβάζετε τις γραμμές αυτές, έχετε γυρίσει – όσοι πήγατε – από τις καλοκαιρινές διακοπές σας, είσαστε άφραγκοι και προφανώς ανήσυχοι για το τι μας περιμένει τον χειμώνα. Μην ανησυχείτε, το B.Mag έχει τη λύση! Αν σας βρίσκονται 100 χιλιάδες ευρώ εύκαιρες και νιώθετε πως το τέλος του κόσμου πλησιάζει, σας έχουμε το τέλειο αγχολυτικό. Το Q3 sportback μας συστήθηκε το 2019 και η αλήθεια είναι πως μας εξέπληξε πολύ ευχάριστά το παρουσιαστικό του. Κάποιοι το λένε κουπέ SUV, κάποιοι άλλοι SAV (Sport Activity Vehicle), η ουσία είναι πως περισσότερο από 10 χρόνια πριν η BMW μας έδωσε την Χ6, και από τότε πολλοί ακολούθησαν την τάση των κουπέ SUV. Στα C-SUV όμως, μόνο η BMW είχε παρουσία μέχρι πριν λίγο καιρό με την X2 οπότε η Audi έπρεπε να εκμεταλλευτεί το κενό.

Ψευδοκουπέ
Το RS Q3 Sportback λοιπόν βασίζεται όπως και οι απλές εκδόσεις στο κλασικό Q3 δεύτερης γενιάς. Οι διαφορές εντοπίζονται στην συνολικά χαμηλότερη γραμμή της οροφής, το έντονα κεκλιμένο πίσω μέρος και φυσικά σε άλλες οπτικές διαφοροποιήσεις εμπρός και πίσω σε προφυλακτήρες. Σημειώστε πως οι συνολικές διαστάσεις και οι χώροι δεν έχουν επηρεαστεί που σημαίνει πως είναι πολύ ευρύχωρο για την κατηγορία του και με μεγάλο πορτ μπαγκαζ που φτάνει τα 530 λίτρα. Εξωτερικά το ήδη όμορφο αμάξωμα του Q3 Sportback επωφελείται από τα καλούδια του RS, δηλαδή, τεράστιες εισαγωγές αέρα, μεγάλη κυψελοειδή μάσκα, ματ ένθετα αλουμινίου σε καθρέπτες, προφυλακτήρες, πλαϊνή γραμμή και φυσικά ευμεγέθεις δίπλες οβάλ απολήξεις εξάτμισης με diffuser. Οι τροχοί είναι 20’’ και 21’’ με αντίστοιχη δυναμική σχεδίαση ενώ και τα προσφερόμενα χρώματα είναι όσο ξεχωριστά χρειάζεται, με το πράσινο της παρουσίασης μας να βγάζει μάτι!

What a wonderful world
Ο εσωτερικός κόσμος του RS Q3 Sportback είναι πολύ όμορφος, πράγματι. Και πως να μην είναι άλλωστε, αφού η Audi κατά την ταπεινή γνώμη του υπογράφοντος ξεχωρίζει από τους Big Three (BMW – AUDI – Mercedes) σε αυτό το κομμάτι χρόνια τώρα. Βασισμένο στο έτσι κι αλλιώς premium εσωτερικό του Q3, έχει γίνει πιο «πολεμικό». Το flat bottomed τιμόνι με επένδυση Alcantara και το λογότυπο RS στον κάτω μέρος δίνει το σπορ στίγμα με το καλημέρα. Από εκεί και πέρα, τα βλέμματα πέφτουν στον ψηφιακό πίνακα οργάνων Audi Virtual Cockpit Plus όπου οι ειδικές ενδείξεις RS παρέχουν πληροφορίες σχετικά με την πίεση των ελαστικών, τη ροπή, την ισχύ, τους χρόνους γύρου πίστας, τις δυνάμεις g καθώς και μετρήσεις επιτάχυνσης.

Το γλυκό δένει με τα σπορ καθίσματα RS με επενδύσεις από δέρμα Nappa, κυψελοειδές σχέδιο και ενσωματωμένα προσκέφαλα, που είναι για πρώτη φορά διαθέσιμα στο Q3, καθώς επίσης και κάποιες λεπτομέρειες σε Race αλουμίνιο ή ανθρακί και προαιρετικά σε φινίρισμα piano black ή ανθρακονήματα.

Σε ό,τι αφορά τους χώρους, είπαμε, καμία παραχώρηση. Μόνο οι πολύ ψηλοί επιβάτες πίσω θα διαμαρτυρηθούν για τον διαθέσιμο χώρο για τα κεφάλια τους, κουπέ γαρ…

Porsche Killer!
Εντάξει, μέχρι τώρα ασχοληθήκαμε με τον Bruce Banner, καιρός να δούμε το alter ego του, τον Hulk! Αυτός ο πράσινος γίγαντας φωλιάζει καλά κρυμμένος κάτω από το εμπρός καπό. Το σύνολο που κινεί τα RS Q3 και RS Q3 Sportback, είναι γνωστό από το παρελθόν από την προηγούμενη γενιά καθώς και από τα RS3 και TT RS. Είναι πεντακύλινδρο, 2,5 λίτρων και αποδίδει πλέον 400 ίππους και 480Nm ροπής από τις 1950 rpm. Σημαντικά βελτιωμένος πλέον καθώς έχει αυξημένη ισχύ κατά 60 ίππους από την προηγούμενη γενιά και 30 Nm. Παράλληλα είναι και 26 κιλά ελαφρύτερος. Συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο S tronic 7 ταχυτήτων που στέλνει την ισχύ στο σύστημα μόνιμης τετρακίνησης quattro, το οποίο την κατανέμει μεταξύ των δύο αξόνων μέσω ενός πολύδισκου συμπλέκτη. Συνεργάτης του μηχανικού συνόλου είναι το Audi drive select που δίνει τη δυνατότητα παραμετροποίησης της λειτουργίας του κιβωτίου, της ανάρτησης, του συστήματος διεύθυνσης, καθώς και της χαρτογράφησης και του ήχου του κινητήρα δίνοντας την επιλογή για έως και 6 διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας, ανάλογα πάντα με την έκδοση εξοπλισμού: άνεση (comfort), αυτόματη (auto), δυναμική (dynamic), αποδοτικότητα (efficiency) και εξατομίκευση (individual) ή εναλλακτικά στην εξατομίκευση τα δύο νέα προγράμματα RS1 και RS2.

Όσον αφορά στην ανάρτηση, στον εμπρός άξονα η διάταξη είναι MacPherson με χαμηλωμένα ψαλίδια βάσης, ενώ πίσω υπάρχει άξονας τεσσάρων συνδέσμων. Προαιρετικά, είναι διαθέσιμο με τη σπορ ανάρτηση RS plus με Dynamic Chassis Control (DCC) όπου μια ηλεκτρικά ενεργοποιούμενη αναλογική βαλβίδα ρυθμίζει τη ροή λαδιού στα αμορτισέρ για ακόμα πιο σπορ χαρακτήρα. Τα φρένα αποτελούνται από εξαπίστονες δαγκάνες και αεριζόμενους και διάτρητους δίσκους με διάμετρο 375 χιλιοστών μπροστά και 310 χιλιοστών χωρίς διάτρηση πίσω. Φυσικά στον δρόμο το Q3, ανεξαρτήτως καιρικών συνθηκών ή πρόσφυσης της ασφάλτου, είναι απλά ισοπεδωτικό. Λίγο η τετρακίνηση, λίγο η ροπή του 2,5 λιτρου μοτέρ σε συνδυασμό και με το σχετικά μικρό μήκος (4,5 m) και θα καταφέρει να κλέψει την ταυτότητα από πολλά καυτά hatchback σε κλειστές διαδρομές.

Η Audi λέει πως αντίπαλο δέος και μέτρο σύγκρισης είναι η Macan Turbo των 440 ίππων. Πράγματι, έχουν ίδια επίδοση στο 0-100, με 4,5 δλ. Όμως η Porsche, είναι μεγαλύτερη, βαρύτερη και σημαντικά ακριβότερη. Αν πάμε βάσει τιμής, πιο κοντά είναι η Macan S των 354 ίππων, όμως το Q3 την έχει για πρωινό. Η BMW δεν έχει αντίστοιχη πρόταση, η X2 τελειώνει στους 306 ίππους. Μας μένει μόνο η Mercedes με την GLA 45S AMG. Αυτή μάλιστα! Με κινητήρα διαμάντι, 2 λίτρων μόλις, αλλά με 421 ίππους, τιμή λίγο χαμηλότερη από το Audi , 0-100 σε 4,3 δλ και τελική 270 χλμ (Audi 280 χλμ ) δείχνει ως ο πιο σοβαρός σφετεριστής του θρόνου. Το πρόβλημα είναι πως στην νέα γενιά η Mercedes, φάρδυνε και κόντυνε, έτσι είναι σαφώς πιο SUV στον σχεδιασμό. Κι αυτό αφήνει το RS Q3 χωρίς ουσιαστικό άμεσο αντίπαλο. Και εδώ που τα λέμε δεν υπάρχει μεγαλύτερο κομπλιμέντο από αυτό, για ένα έτσι κι αλλιώς εκνευριστικά ολοκληρωμένο αυτοκίνητο με μοναδικό μειονέκτημα του την τιμή. Από μόλις 99.500 €! Dreams don’t come cheap!

 

 

ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ
Ενδιαφέρουσες προτάσεις στην ίδια κατηγορία

 

PORSCHE MACAN GTS

Είναι το πιο sport SUV, ειδικά αυτή η έκδοση είναι λίγο πιο κάτω από την σκληροπυρηνική turbo και είναι τόσο, όσο. Διαθέτει 380 ίππους από τον τρίλιτρο V6. 0-100 se 4,7 sec ή 4,4 με το optional sport chrono packet και 260 χλμ τελικής. Χωράει άνετα 5 με τις αποσκευές τους, προσδίδει το απαραίτητο κύρος ενώ είναι και κούκλα μέσα – έξω. Στον δρόμο δεν απογοητεύει τιμώντας το όνομα της, αλλά αναμενόμενα η τιμή είναι αλμυρή. Από 115.900 €.

MERCEDES GLA 45S AMG

Με μήκος 4,42m είναι πιο κοντή από το Q3 και σαφώς πιο ψηλή από το Sportback. Όμως αυτό το μοτέρ με τα 421 άλογα από μόλις δύο λίτρα κλέβει την παράσταση. Της συγχωρούμε την άχρωμη σχεδίαση εκτός ή το MBUX εντός που δεν συνηθίζεται εύκολα καθώς με 0-100 σε 4,3 και τιμή από 92.750€ είναι έως και ευκαιρία. Αν σας φαίνονται πολλά, υπάρχει και η… απλή GLA 45 AMG με μόλις… 387 ίππους και κόστος 86.650€.

JAGUAR I-PACE

Είναι ηλεκτρική με 400 ίππους, 0-100 σε 4,8sec, χορταστική με 4,68m αλλά κομψή και πολυτελής όπως αρμόζει σε μια Bρετανίδα. Παράλληλα η καταιγιστική επιτάχυνση από το ηλεκτρικό μοτέρ είναι πανταχού παρούσα και δεν αφήνει ασυγκίνητο ούτε τον petrolhead. Κοστίζει 93.000 € αλλά μετά πληρώνεις μόνο ρεύμα. Σημειώστε δε πως έχει χώρο αποσκευών μπρος – πίσω 680lt για να μπορείς να πας άνετα για ΣΚ στο St Moritz με τα σκι μαζί.

 

 

 

 

Written by The B.Mag