MYTHBUSTED: Μάτια που δεν βλέπονται γρήγορα λησμονιούνται

Είσαι νέος επαγγελματίας και φοβάσαι πως οι πελάτες σου θα σε ξεχάσουν ή θα απευθυνθούν σε κάποιον άλλον, αν κλείσεις το μπαρμπέρικό σου κάποιες μέρες για διακοπές. Ηρέμησε. Η ιστορία έχει αποδείξει ότι οι πελάτες είναι πιο πιστοί από τους συντρόφους μας.

ΑΠΟ ΤΗ ΔΩΡΑ ΜΑΣΤΟΡΑ

 

 

Κάθε νέος επαγγελματίας έχει άγχος για το πώς θα πάει η δουλειά του και είναι φυσιολογικό. Έχει επενδύσει λεφτά και θέλει κάθε κίνησή του να είναι σωστή και μετρημένη. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να τον τρώει το μαύρο άγχος. Αν έχεις ανοίξει το μπαρμπέρικό σου πρόσφατα και φοβάσαι να κάνεις ρούπι μακριά από την πόρτα του μη και συμβεί κάτι, θα σου λέγαμε να ηρεμήσεις και να σκορπίσεις μακριά τις λάθος εντυπώσεις που έχεις σχηματίσει στο κεφαλάκι σου.

Όταν λείπει ο γάτος, χορεύουν τα ποντίκια
Συνηθισμένη έκφραση που χρησιμοποιούν τα απανταχού αφεντικά για να υπονοήσουν ότι το μαγαζί χάνει τον ρυθμό του, όταν δεν υπάρχει η φυσική παρουσία τους στον χώρο. Βέβαια, θα μπορούσε κάποιος να πει πως αν το αφεντικό δεν έχει φροντίσει να στελεχώσει το μαγαζί του με τα κατάλληλα άτομα, έχει κάθε λόγο να ανησυχεί. Αν, όμως, έχει σωστούς και αφοσιωμένος συνεργάτες, μια τέτοια δήλωση είναι, τουλάχιστον, προσβλητική για όσους δουλεύουν κοντά του. Με απλά λόγια, αν έχεις διαλέξει με προσοχή τα άτομα που δουλεύουν κοντά σου, δεν έχεις να φοβηθείς τίποτα.

Μάτια που δεν βλέπονται…
Κλασική λαϊκή ρήση που υποστηρίζει ότι οι σχέσεις από απόσταση έχουν λίγες πιθανότητες να διατηρηθούν ζωντανές. Φυσικά, μιλάμε για σχέσεις προσωπικές, ανάμεσα σε ζευγάρια και όχι για σχέσεις επαγγελματικές. Εξάλλου, όλες οι έρευνες του κόσμου έχουν αποδείξει ότι τόσο οι άντρες όσο και οι γυναίκες δύσκολα αφήνουν τον άνθρωπο στον οποίο έχουν εμπιστευτεί τα μαλλιά τους. Μην αντιμετωπίζεις τους πελάτες σου σαν ερωμένες και μην θεωρείς απιστία αν τύχει και επισκεφτούν, για μια φορά, έναν συνάδελφό σου. Αν σου έχουν δείξει ότι σε σέβονται και σε εκτιμούν, θα παραμείνουν πελάτες σου ακόμα και αν φύγεις για διακοπές δύο μήνες.

Ολημερίς το χτίζανε, το βράδυ γκρεμιζόταν
Επική φράση για εκείνους που κάνουν αγώνα να ολοκληρώσουν ένα πρότζεκτ και μετά συμβαίνει κάτι απρόβλεπτο, χαλάει η φάση και αναγκάζονται να το ξεκινήσουν και πάλι από την αρχή. Ενδεχομένως, κάτι ανάλογο να σου πει η μάνα σου, όταν ακούσει ότι θέλεις να φύγεις για διακοπές και να αφήσεις μόνο του το μαγαζί σου. Μην δίνεις σημασία. Τα γεφύρια, τα πρότζεκτ και τα μαγαζιά καταρρέουν μόνο όταν δεν έχουν καλές βάσεις. Και αν συμβαίνει κάτι τέτοιο, δεν έχεις να φοβηθείς τις διακοπές αλλά τις αποφάσεις που έχεις, ήδη πάρει.

Αν δε διαβούμε ανήφορο, κατήφορο δε βρίσκουμε
Παροιμία παλιάς κοπής που πηγαίνει σετ με τον στίχο «μη βροντοχτυπάς τις χάντρες, η δουλειά κάνει τους άντρες». Λογικά, θα πρέπει να ακούστηκε πρώτη φορά μεταπολεμικά. Τότε, που ήταν λογικό να νιώθεις ευγνώμων που έχεις επιβιώσει από έναν πόλεμο και μια κατοχή αλλά, παράλληλα, ήταν εντελώς παράλογο να ζητάς κάτι παραπάνω από ένα κομμάτι ψωμί για να ζήσεις. Εννοείται πως πιστεύουμε ότι κάθε εργασία απαιτεί κόπο και αφοσίωση αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι κάποιος πρέπει να στερείται τον ελεύθερο χρόνο του και να μην απολαμβάνει τις μικρές χαρές της ζωής και να έχει πάντα σκυφτό το κεφάλι δουλεύοντας. Αν δεν πας διακοπές για να χαλαρώσεις και να ηρεμήσεις, δεν θα μπορέσεις να αποδώσεις τα μέγιστα, το επόμενο διάστημα. Αυτό να σκέφτεσαι όταν ετοιμάζεις βαλίτσες.

Ανεμομαζώματα, διαβολοσκορπίσματα
Έχεις την καλή ιδέα να διατηρήσεις ζωντανή την επαφή σου με τους πελάτες σου, κατά την διάρκεια των διακοπών, μέσω των social και ξέρεις πως για να συμβεί αυτό θα πρέπει να επενδύσεις κάποια χρήματα και για να αναθέσεις τους λογαριασμούς σου σε κάποιον ειδικό ώστε να διαφημίζεις σωστά και αποδοτικά τα post σου. Αν μπεις στην διαδικασία να μοιραστείς αυτή την σκέψη σου με κάποιους γνωστούς και φίλους, θα ακούσεις σίγουρα να σου λένε πως πετάς τα χρήματά σου στα σόσιαλ και πως δεν κερδίζεις τίποτα με τις σελίδες σου στο facebook και το instagram. Αγνόησέ τους, σε παρακαλώ. Δε μπορείς να δίνεις βάση σε όποιον λέει μια άποψη επειδή φαντάζεται, χωρίς να γνωρίζει. Εννοείται, πως τα social είναι ένας τρόπος για να κρατάς επαφή με τους πελάτες σου και τα λεφτά που ρίχνεις σε αυτά, επιστρέφουν στο ταμείο σου με πολλούς τρόπους.

Γλυκά τρως, πικρά κλάνεις
Αφήσαμε για το τέλος αυτή την θαυμάσια ρήση που έχει σκοπό να γεμίσει τύψεις κάθε άνθρωπο που θέλει να περνάει καλά και να απολαμβάνει την ζωή του. Φανταζόμαστε, ότι ο πρώτος που ξεστόμισε αυτή την έκφραση ήταν κάποιος καταδικασμένος σύζυγος που είχε παντρευτεί με προξενιό για να πάρει την προίκα. Πραγματικά, τι δουλειά έχεις εσύ με τους loosers; Όσο πιο γλυκά ζεις, τόσο καλύτερα θα δημιουργείς. Αυτή είναι η αλήθεια.

 

 

 

Written by The B.Mag