BUSINESS TALK: Διάλεξε τους σωστούς συνεργάτες

Ένας σύντομος οδηγός 6 βημάτων που θα σε βοηθήσει να αναζητήσεις, να επιλέξεις και να εμπιστευθείς το καταλληλότερο προσωπικό για την επιχείρησή σου.

 ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΝΟ ΜΠΟΜΠΟΛΑ

 

Σκέψου το σοβαρά: Κόποι χρόνων μπορούν να πάνε χαμένοι εάν το team των συνεργατών σου δεν έχει κοινές αξίες με σένα. Μια ομάδα που τα μέλη της αλληλοσυμπληρώνονται, που νοιάζονται για την επιχείρηση σαν να είναι δική τους και που αμείβονται τόσο όσο πρέπει για να έρχονται κάθε πρωί με πλατύ χαμόγελο στο πόστο τους, είναι μια ομάδα από winners. Ακολουθούν 6 tips για να στελεχώσεις με το κατάλληλο προσωπικό το μοντέρνο μπαρμπέρικο ή το old-school κουρείο σου.

 

1. ΨΑΞΕ ΠΡΩΤΑ ΣΤΟΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΣΟΥ ΚΥΚΛΟ
Αυτό σημαίνει να κάνεις έναν απολογισμό των ανθρώπων με τους οποίους έχεις δουλέψει μαζί στο παρελθόν. Εάν κάποιος σου έχει αφήσει θετική εντύπωση τόσο για την τεχνική του όσο και για την ικανότητά του να επικοινωνεί με τους πελάτες, πάρτον τηλέφωνο… χτες! Οι δοκιμασμένες λύσεις είναι οι προτιμότερες. Το ίδιο, φυσικά, ισχύει και στην περίπτωση που ψάχνεις όχι προσωπικό, αλλά συνέταιρο. Μια παγίδα στην οποία πέφτουμε συχνά εμείς οι Έλληνες λόγω ιδιοσυγκρασίας και κοινωνικών επιταγών είναι το να συνεργαζόμαστε με συγγενείς, χωρίς πρώτα να γνωρίζουμε εάν η εργασιακή τους ηθική/ ικανότητα είναι η απαιτούμενη. Προσοχή στους συγγενείς, λοιπόν.

2. ΤΟ ΑΚΡΙΒΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΦΤΗΝΟ
Όπως ένα ακριβό αυτοκίνητο θα φρενάρει καλύτερα στα δύσκολα ή όπως μια ακριβή κουρευτική μηχανή θα σου δώσει χιλιάδες ώρες απροβλημάτιστης δουλειάς, έτσι κι ένας καλός υπάλληλος θα χρειαστεί να αμειφθεί περισσότερο. Η έκφραση «αξίζει τα λεφτά του» ταιριάζει όχι μόνο σε αντικείμενα, αλλά και σε ανθρώπους που επικοινωνούν σωστά, είναι συνεπείς, εργάζονται με πάθος, παίρνουν τις σωστές πρωτοβουλίες και εμπνέουν εμπιστοσύνη.

3. ΣΑΦΗΝΕΙΑ ΣΤΟ JOB DESCRIPTION
Εδώ έχουμε ένα φλέγον ζήτημα, το οποίο συχνά πυροδοτεί εντάσεις στους εργασιακούς χώρους. Πριν ακόμη προσλάβεις τον υποψήφιο υπάλληλο, είσαι υποχρεωμένος να του εξηγήσεις τις υποχρεώσεις του, το είδος της εργασίας που θέλεις από αυτόν και να τα τηρήσεις όλα αυτά στο μέλλον. Αυτό συνεπάγεται ότι πρέπει να έχεις καθορίσει από πριν ένα εργασιακό πλάνο και να έχεις κάνει την κατανομή των υποχρεώσεων στα μέλη της ομάδας. ΟΚ, σε μια δύσκολη περίσταση όλοι οι καλοί εργαζόμενοι βάζουν πλάτη για να βοηθήσουν, αλλά φρόντισε να μην το κάνεις αυτό κανόνα, διότι εσύ και οι πελάτες σου θα αντιμετωπίζετε «ξινισμένα» πρόσωπα σε καθημερινή βάση.

4. ΑΓΓΕΛΙΑ. ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ;
Στην περίπτωση που ο κύκλος των γνωστών, φίλων και πρώην συνεργατών δεν αποδώσει, η επιλογή μιας μικρής αγγελίας είναι απόλυτα αποδεκτή. Αφού φτιάξεις μια πλήρη περιγραφή της εργασιακής θέσης που προσφέρεις, ανακοίνωσε την αγγελία στα κατάλληλα μέσα και κυρίως στα social media της επιχείρησής σου ώστε να προσελκύσεις τους ιδανικούς υποψήφιους. Αφού συγκεντρώσεις τις αιτήσεις από τους υποψήφιους συνεργάτες, ξεκίνα μια πρώτη διαλογή, σύμφωνα με τις ικανότητες και τα χαρακτηριστικά που έχεις θέσει κατά την περιγραφή του συγκεκριμένου πόστου. Καλό θα είναι να καταλήξεις, αρχικά, στα δέκα καλύτερα βιογραφικά. Στη συνέχεια κάνε μια σύντομη επαφή μαζί τους, ίσως τηλεφωνική, για να επιβεβαιώσεις τα βασικά στοιχεία και να κανονίσεις μια συνάντηση.

5. Η ΩΡΑ ΤΗΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ
Οργάνωσε τα interviews μέσα στο κουρείο ή το μπαρμπέρικό σου, ώστε να δεις τις αντιδράσεις των υποψηφίων όταν συναντήσουν για πρώτη φορά τον χώρο σου. Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης, προσπάθησε να διακρίνεις την προσωπικότητα του εκάστοτε υποψήφιου, θέτοντας απλές ερωτήσεις σχετικά με την καθημερινότητα. Ένα interview σε μορφή φιλικής συζήτησης θα σε κάνει να καταλάβεις πολλά για τον τρόπο που ο υποψήφιος δουλεύει και αλληλεπιδρά και θα σε βοηθήσει να αποφασίσεις εάν είναι ο κατάλληλος. Εφόσον πρόκειται να κάνεις δέκα συνεντεύξεις καλό είναι να κρατάς και σημειώσεις!

6. Η ΤΕΛΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ
Μην βιαστείς να αποφασίσεις με μόνα κριτήρια τις τεχνικές ικανότητες και την εμπειρία του υποψήφιου. Σε ένα επάγγελμα όπως το δικό σου, η καλή συμπεριφορά και η ευχέρεια στην επικοινωνία αποτελούν το άλφα και το ωμέγα. Ίσως πρέπει να δώσεις ευκαιρίες σε άτομα που σου εμπνέουν εμπιστοσύνη και ζεσταίνουν την καρδιά σου, κι ας μην έχουν την τεράστια εμπειρία. Εξάλλου, τόσο η τεχνική όσο και η εμπειρία μπορούν να κατακτηθούν στην πορεία, ενώ η αλλαγή προσωπικότητας δύσκολα…

 

 

 

 

Written by The B.Mag