CARS WE LOVE: Η απόβαση του νέου Renault Captur

Το νέο Renault Captur πάτησε πόδι για δεύτερη φορά στη χώρα μας αλλά πλέον για τα καλά!

 

ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΝΔΡΕΑ ΠΑΠΑΝΕΟΦΥΤΟΥ

 

Τον προηγούμενο χρόνο και συγκεκριμένα τον Οκτώβριο η Renault μας τίμησε κάνοντας την παγκόσμια πρώτη παρουσίαση του αυτοκινήτου σε 550 δημοσιογράφους από όλο τον κόσμο στην Αττική και πλέον έφτασε η ώρα για την κανονική του κυκλοφορία στους δρόμους μας. Το Captur δεν είναι απλά το B-SUV της Renault αλλά μοντέλο στυλοβάτης που από το 2013 έχει στρογγυλοκάτσει στην κορυφή των πωλήσεων της συγκεκριμένης κατηγορίας στην Ευρώπη μετρώντας περισσότερες από 1,5 εκατομμύριο ταξινομήσεις.

 

Μεγάλωσε και ομόρφυνε..

Βασίζεται στο Clio με το οποίο μοιράζεται πολλά μηχανικά μέρη αλλά σε αντίθεση με το νέο Clio η Renault διαφοροποίησε αρκετά τη σχεδίαση του Captur σε σχέση με την προηγούμενη γενιά προσδίδοντας περισσότερη κομψότητα και κύρος που συνεπικουρείται από τη σημαντική αύξηση των διαστάσεων. Έτσι το μήκος έφτασε τα 4,23m, 11 cm περισσότερα από την προηγούμενη γενιά με το μεταξόνιο να επωφελείται επίσης. Εξωτερικά τα πίσω φώτα led ξεχωρίζουν καθώς σχηματίζουν ένα μεγάλο C ενώ και εμπρός ακολουθούν την λογική Μegane και Clio εξέχοντας στο πλάι και προς τα κάτω. Οι τροχοί είναι σαφώς μεγαλύτεροι και πιο εντυπωσιακοί και συνολικά σου δίνει την αίσθηση ενός σαφώς αρμονικού σχήματος που φωνάζει από μακριά Γαλλία! Προσθέστε την δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε 90 διαφορετικούς χρωματικούς συνδυασμούς με διχρωμίες οροφής κλπ , 4 επίπεδα εξοπλισμού, 5 επιλογές σε κινητήρες και 2 σε κιβώτια ταχυτήτων και εύκολα γίνεται κατανοητό πως ο καθένας μπορεί να φέρει το Captur στα μέτρα του.

 

…αλλά έχει και πλούσιο εσωτερικό κόσμο!

Η Renault εισήγαγε με το Clio τον όρο Smart Cockpit και το Captur φυσικά δεν αποτελεί εξαίρεση. Έτσι στο εσωτερικό δεσπόζει η κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα με διαγώνιο έως 9,3’’, πολύ καλής απόκρισης και πρακτική χωρίς αντανακλάσεις. Ο πίνακας οργάνων μπορεί να είναι ψηφιακός (από την έκδοση dynamic και πάνω standard) ενώ η κεντρική κονσόλα στο σημείο του λεβιέ ταχυτήτων είναι αιωρούμενη προσθέτοντας στην όλη high tech εικόνα. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στα περισσότερα μέρη του ταμπλό είναι υψηλής ποιότητας, αφράτα και με ευχάριστη υφή. Η εργονομία είναι πολύ καλή, η αιωρούμενη κεντρική κονσόλα φέρνει τον λεβιέ ακριβώς στα χέρια σου και υπάρχουν πολλοί χώροι για μικροαντικείμενα καθώς και για την επαγωγική φόρτιση (προαιρετικός εξοπλισμός) του κινητού σου. Μπροστά από τον συνοδηγό υπάρχει μεγάλο συρτάρι, ώστε να βάζεις το τελευταίο B.mag, οι χώροι για όλους είναι μεγαλύτεροι ενώ και το πίσω κάθισμα είναι συρόμενο κατά 16 εκατοστά ώστε αν δεν μεταφέρεις μεγαλόσωμούς επιβάτες να μπορείς να μεταφέρεις έως 536 λίτρα αποσκευών! Η μεγαλύτερη τιμή στην κατηγορία . (T-Roc 445lt, 2008 434 lt).


Γαλλικό κλειδί!

Σε αντίθεση με το αδελφό Nissan Juke που προσφέρεται μόλις με έναν κινητήρα βενζίνης, το Captur διαθέτει μεγάλη γκάμα που κοιτάζει κατάματα τον ανταγωνισμό και δη τους Γερμανούς της VW και τους ομοεθνείς της Peugeot. Σημειώστε: 2 κινητήρες βενζίνης, στα 1000 κ.εκ με 100 ίππους και στα 1300 κ.εκ με 130 και 155 ίππους καθώς και δύο diesel στα 1500 κ.εκ με 95 και 115 ίππους. Επίσης ο μικρός 1000αρης βγαίνει και σε έκδοση που καίει υγραέριο για μεγαλύτερη οικονομία ενώ αναμένεται σύντομα Plugin Υβριδική έκδοση , όντας το πρώτο μοντέλο της Renault που υιοθετεί τέτοια διάταξη, που θα ονομάζεται ETECH Plug in. Στα κιβώτια ταχυτήτων οι μικρές εκδόσεις ιπποδύναμης (έως 100 ίππους) έχουν 5ταχυτα χειροκίνητα ενώ μετά συναντάμε 6ταχυτα χειροκίνητα και προαιρετικά αυτόματα διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Στον δρόμο οι μικρές εκδόσεις με τα 5 τάχυτα κιβώτια στερούνται του απαιτούμενου μπρίο και σε αφήνουν με μια γλυκόπικρη γεύση οπότε είναι αυτονόητο πως θα πας στις επόμενες. Δική μας επιλογή η 1.3 με τα 130 Ps που και λογικό κόστος έχει αλλά και την απαιτούμενη σβελτάδα. Ήδη από τις 1.600 rpm που αποδίδονται τα 240 Nm της ροπής η επιτάχυνση του Captur είναι δυνατή, χωρίς να «κρεμάει» όσο η ταχύτητα αυξάνεται. Η Renault ανακοινώνει 10,6” με το χειροκίνητο και 9,6” (!) με το EDC κιβώτιο, ενώ για την 155άρα EDC έκδοση ο χρόνος είναι άλλο 1” κάτω. Το πλαίσιο είναι μια ακόμα αποκάλυψη, πιστό στη γαλλική σχολή, είναι ακλόνητο και δεν μεταφέρει κραδασμούς ακόμα και με τους 18αρηδες τροχούς, η ηχομόνωση είναι άψογη, το ίδιο και ο έλεγχος του αμαξώματος. Το Captur δε γέρνει παρά ελάχιστα, αλλάζει κατεύθυνση με ζωντάνια και συνέπεια, παρά την μεγάλη απόσταση από το έδαφος ενώ είναι σταθερό σε όποια ταχύτητα, με άφθονη πρόσφυση. Παρά τον πίσω ημιάκαμπτο άξονα, οι αντιδράσεις σε εγκάρσιες ανωμαλίες είναι πολύ καλές. Συνολικά η ποιοτική κύλιση του βρίσκεται στην κορυφή της κατηγορίας. Το ελαφρύ τιμόνι είναι άμεσο, τα φρένα δείχνουν ικανά, αν και επιφυλασσόμαστε για την αντοχή τους λόγω της ύπαρξης ταμπούρων πίσω, και η περιπετειώδης εμφάνιση δεν μένει στα χαρτιά καθώς δεν θα πει όχι σε μια κατάβαση σε έναν βατό χωματόδρομο στην αναζήτηση της ιδανικής παραλίας ενώ θα είναι και σύμμαχος σας στο κυνήγι του πεζοδρομίου εντός της ζούγκλας της μεγαλούπολης.

Encore une fois*

Για *άλλη μια φορά οι Γάλλοι λοιπόν πέτυχαν το στόχο τους που δεν είναι άλλος από την κορυφή. Διαθέτουν ένα ολοκληρωμένο πακέτο σε τεχνολογία, εμφάνιση, οδική συμπεριφορά, άνεση, χώρους και το κυριότερο με πλήρη γκάμα κινητήρων και εξοπλισμού για όλα τα βαλάντια. Οι τιμές μάλιστα για τη βασική έκδοση 1.0 Tce 100ps Authentic ξεκινάνε από τα 16.880 €, στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται εκτός από τις γνωστές ηλεκτρικές ευκολίες, πλήρης γκάμα συστημάτων ασφαλείας, όπως αυτόματο φρενάρισμα με αναγνώριση και πεζών και ποδηλάτων, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας και υποβοήθησης πορείας και σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας και ορίων ταχύτητας. Όμως δύσκολα θα του συγχωρέσεις την έλλειψη αυτόματου κλιματισμού, οθόνης πολυμέσων και ζαντών αλουμινίου. Γι αυτό και η πιο συνετή επιλογή είναι η 1.3 TCe 130 ps Dynamic με 22.330€ που διαθέτει τα παραπάνω συν επιπλέον πλοήγηση με auto update για 3έτη, αναδιπλούμενους καθρέπτες, κάμερα οπισθοπορείας και εμπρός αισθητήρες παρκαρίσματος, ψηφιακό πίνακα οργάνων , full Led προβολείς εμπρός και πολλά άλλα. Η ελληνική αντιπροσωπεία μάλιστα κατά το λανσάρισμα του μοντέλου προσφέρει χωρίς χρέωση μεταλλικά χρώματα και διχρωμίες – που του πάνε, έτσι κι αλλιώς πολύ – προσφέροντας όφελος έως 1000 € και επιπλέον 5 χρόνια εγγύηση και 3 χρόνια οδική βοήθεια. Ακόμα διαβάζετε? Τι περιμένετε? Δεν το μάθατε? Οι αντιπροσωπείες είναι ανοιχτές, σπεύστε να παραγγείλετε για να πάρετε τις παραλίες παραμάζωμα το καλοκαίρι , άντε γιατί πολλά περάσαμε και μας/σας αξίζει λίγη ανεμελιά και χαλαρότητα!!

 

ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ

PEUGEOT 2008

Εξίσου φρέσκο με το Captur, έχει κάνει άλματα σε σχέση με το αυτοκίνητο που αντικαθιστά. Μεγαλύτεροι χώροι, εντυπωσιακή εμφάνιση εκτός και το πιο όμορφο εντός χωρίς αμφιβολία. Το i-cockpit στα καλύτερα του με πλήρη εξοπλισμό από τη βασική έκδοση αν και οι 16αρες αλουμινίου φαντάζουν μικρές σε ένα τόσο εντυπωσιακό αμάξωμα. Οικονομικό σε καύσιμο παράλληλα. Επιλογή μας η έκδοση 1.2 130 ps Active, με 21.900 € με ψηφιακό πίνακα οργάνων, οθόνη 7’’ infotainment, πλήρη συστήματα ασφαλείας, led φώτα και Bonus τις καλύτερες επιδόσεις σε αυτή την κατηγορία τιμής αλλά και την πιο premium αίσθηση (VW συμπεριλαμβανομένης)

 

VW T-ROC

Εντάξει, τα έχουμε πει πολλές φορές για το T-Roc, ανέβασε πολύ ψηλά τον πήχη της κατηγορίας με την πληρότητα του και ακόμα και σήμερα μετά από 3 χρόνια φαντάζει πολύ φρέσκο και αυτό είναι επιτυχία για την συντηρητική VW. Όμως πλέον στην κορυφή κάθισαν και Peugeot – Renault προσφέροντας καλύτερο πακέτο εξοπλισμού στην ίδια τιμή. Φυσικά το VW θα σε αποζημιώσει την μεταπώληση, αν σε ενδιαφέρουν αυτά…Επιλογή το 1.0 TSI Advance 115 ps με 21.400 € και εξοπλισμό πλήρη χωρίς όμως ψηφιακό πίνακα οργάνων και navigation.

 

NISSAN JUKE

Δεν είναι το καλύτερο πουθενά, αλλά δεν θα τα βάψει και μαύρα καθώς είναι ικανότατο και το κυριότερο το πιο ξεχωριστό στην κατηγορία με δεδομένο υψηλό σκορ σε κεφαλογυρίσματα θαυμασμού ή και περιέργειας. Και αυτό για εμάς στο B.Mag μετράει! Μόνο ένας κινητήρας για να μην έχετε διλήμματα στα 1000 κ.εκ με 117 άλογα που κινούν σβέλτα το ελαφρύ αμάξωμα και το κυριότερο το πιο ανταγωνιστικό πακέτο τιμής/ εξοπλισμού. Ακόμα και η μεσαία έκδοση δεν έχει χτυπητές ελλείψεις και με 18.900 € δεν θα σας λείψει τίποτα και θα σας μείνουν και 3000 € κάβα σε σχέση με τους ανταγωνιστές παραπάνω.

 

 

Written by The B.Mag