BE HEALTHY: Pilates στο σπίτι σου

Η Μαρία Νικολουλέα, δασκάλα pilates, με τον σύντροφό της Νίκο Θεοδωρόπουλο ξεκίνησαν να ανεβάζουν σπιτικά video με ολοκληρωμένα προγράμματα pilates για να μας ξεσηκώσουν από τον καναπέ, να μας γλιτώσουν από την βαρεμάρα της καραντίνας και να μας γυμνάσουν. Τον σκοπό τους τον πέτυχαν. Συντονίσου και έλα στην ομάδα μας

Από την Δώρα Μάστορα

Ενθουσιάστηκα από το πρώτο video pilates που ανέβασε το φιλικό μου ζευγάρι. Η Μαρία, εξάλλου, είναι μία από τις καλύτερες και πιο έμπειρες δασκάλες Pilates που ξέρω. Το γεγονός ότι μοιράζει την γνώση της και μπαίνει στην διαδικασία να προσφέρει αυτό που ξέρει να κάνει πιο καλά, δείχνει και την μεγαλοψυχία της. Διάβασε την συνέντευξή της και μετά συντονίσου στην σελίδα τους στο facebook, Maria’s and Niko’s stay at home workout, για να παρακολουθείς, καθημερινά, το μάθημά τους:

 

Μαρία ποια είσαι και τι κάνεις σε αυτή την πόλη;

Είμαι η Μαρία και σ’ αυτή την πόλη διδάσκω Pilates. Διδάσκω κυρίως χορευτές στη Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης αλλά και μεγαλύτερους ανθρώπους που δεν έχουν καμία σχέση με το χορό.

 

Πώς αποφάσισες να ασχοληθείς με τον χορό και πως στράφηκες μετά και στο pilates;

Ο χορός ήρθε στη ζωή μου όταν ήμουν τριών χρονών και ήταν το μόνο πράγμα που μου έδινε τέτοια χαρά από τη πρώτη μέρα που πήγα στη σχολή. Ήταν κάπως μοιραίο να γίνει. Ήμουν καλή σ’ αυτό και η απόφαση να ασχοληθώ επαγγελματικά ήρθε οργανικά. Σπούδασα και εργάστηκα στον χώρο του χορού στο Λονδίνο για δέκα χρόνια. Αποφασίζοντας να γυρίσω στην Αθήνα ήθελα να είμαι επαγγελματικά πιο εξασφαλισμένη κι έτσι αποφάσισα να σπουδάσω Pilates που είναι μια τεχνική εκγύμνασης που ταιριάζει πολύ στους χορευτές κι έτσι δεν έφευγα μακριά απ’ αυτό που αγαπώ.

 

Μπορεί το pilates να βοηθήσει κάποιον να αποκτήσει αρμονικό και δυνατό σώμα;

Το Pilates γυμνάζει όλο το σώμα. Από την κορυφή ως τα νύχια. Χαρακτηριστικό αυτής της μορφής άσκησης είναι πως μακραίνει τους μυς και συγχρόνως τους δυναμώνει. Επίσης επικεντρώνεται παρά πολύ στο σκελετικό μας σύστημα και πως στήνουμε το σώμα μας.

Ποια σημεία του σώματος ευνοεί και υποστηρίζει καλύτερα;

Η μυϊκή και σκελετική αρμονία είναι το βασικό χαρακτηριστικό και στόχος αυτής της άσκησης. Το πιο σημαντικό σημείο που επικεντρώνεται το Pilates είναι το κέντρο μας (core stability). Τους κοιλιακούς μας πιο απλά.

 

Από τις πρώτες μέρες της καραντίνας, ανεβάσατε με τον σύντροφό σας ένα βίντεο όπου κάνετε Pilates. Ήταν δική σου ιδέα;

Η αλήθεια είναι πως δεν ήταν δική μου ιδέα. Το πρώτο βίντεο που κάναμε με τον άντρα μου για πλάκα ήταν ένα time lapse. Μετά απ’ αυτό λάμβανα μηνύματα από φίλους που μου ζητούσαν να κάνω μαθήματα μέσω Ίντερνετ. Κι έτσι ξεκινήσαμε να ανεβάζουμε τα βιντεάκια με τα μαθήματα.

 

Φαντάζομαι ότι είδατε μεγάλη και θετική ανταπόκριση για να προχωρήσετε στην δημιουργία μιας σελίδας όπου αναρτώνται τα video σας. Μίλησέ μας γι’ αυτό.

Δεν περίμενα τέτοια ανταπόκριση. Ο κόσμος, κλεισμένος στα σπίτια του λόγω της καραντίνας, έχει μεγάλη ανάγκη να κάνει κάτι για τον εαυτό του, να κινηθεί. Μην ξεχνάμε άλλωστε πως οι άνθρωποι είμαστε φτιαγμένοι να κινούμαστε όποτε αυτό που συμβαίνει είναι τελείως κόντρα στη φύση μας. Τα μηνύματα που λαμβάνω είναι πολύ συγκινητικά. Νομίζω αυτό που κάνουμε βοηθάει τον κόσμο κυρίως ψυχολογικά.

 

Πόσο εύκολο είναι για έναν αρχάριο να παρακολουθήσει και να κάνει τις ασκήσεις που προτείνετε; Απαιτείται κάποιος εξοπλισμός;

Τα μαθήματα προσπαθώ να τα προσαρμόζω έτσι ώστε να μπορούν να τα παρακολουθούν όλοι. Σε μια άσκηση, δηλαδή, θα δώσω μια πιο εύκολη και μια πιο δύσκολη εναλλακτική έτσι ώστε ο καθένας να διαλέξει την παραλλαγή που θεωρεί ότι μπορεί να κάνει. Τα μαθήματα τα έχω στήσει με τέτοιο τρόπο ώστε να μην χρειάζεται εξοπλισμός αλλά να μπορεί κάποιος να γυμναστεί με πράγματα από το σπίτι, όπως μια καρέκλα ή ένα βιβλίο. Αυτό σημαίνει ότι δεν απαιτούνται βαράκια μπάλες κτλ. Αυτό κάνει και εμένα πιο δημιουργική στο πως μπορώ να χρησιμοποιώ καθημερινά αντικείμενα για το μάθημα! Έχει ενδιαφέρον.

Από την εμπειρία σου, πόσο βοηθάει η άσκηση την ψυχολογία κάποιου; Θεωρείς ότι το pilates θα μας βοηθήσει πολλαπλώς να βγούμε από την καραντίνα σε καλά κατάσταση;

Η άσκηση οποιουδήποτε τύπου βοηθάει στην ψυχολογία μας. Η μια ώρα που αφιερώνουμε στον εαυτό μας είναι πολύ σημαντική σε ένα κόσμο που τρέχει με ταχύτητα φωτός. Αλλά το Pilates και η Γιόγκα συγκεκριμένα που χρησιμοποιούν τις αναπνοές μάς βοηθάνε να ηρεμήσουμε το νευρικό μας σύστημα, να ρίξουμε τους ρυθμούς μας και να δούμε λίγο βαθιά μέσα μας. Αυτό από μόνο του είναι ένα είδος ψυχοθεραπείας. Δεν είναι τυχαίο πως πολλοί ψυχολόγοι προτείνουν τη γυμναστική ως μέρος της θεραπείας. Αυτές τις δύσκολες μέρες που ζούμε το Pilates αλλά και γενικότερα η γυμναστική μας δίνει μια ρουτίνα, ένα σκοπό μέσα στην ημέρα. Με την κίνηση διατηρούμε το σώμα μας υγιές αλλά και την ψυχή μας.

 

Εκτός από την άσκηση, τι διατροφικές συμβουλές θα έδινες στους κρατούμενους όλης της χώρας;

Δεν έχω να προτείνω κάτι που ο περισσότερος κόσμος δεν ξέρει ήδη. Πίνετε πολύ νερό, καταναλώστε πολλά φρούτα και λαχανικά και παίρνετε τις βιταμίνες που χρειάζεται ο οργανισμός σας σε οποιαδήποτε μορφή.

 

Πες μας τα δικά σας tips επιβίωσης για την παραμονή μέσα στο σπίτι.

Αυτά που βοηθάνε εμένα και ίσως μπορεί να βοηθήσει τον κόσμο είναι να φτιάξει ο καθένας μια ρουτίνα καθημερινή. Μια καινούργια πραγματικότητα γιατί η διάρκεια της καραντίνας μάλλον θα είναι μακρά και δεν γίνεται να περιμένουμε στο καναπέ μας να τελειώσει.

Ας βγαίνουμε στον ήλιο. Πάντα μας φτιάχνει την διάθεση ο ήλιος. Στο μπαλκόνι στη ταράτσα οπουδήποτε. Ας μιλάμε, ακόμα, με τους φίλους μας και την οικογένεια μας μέσω Ίντερνετ και ας κάνουμε κυρίως βιντεοκλήσεις. Ευτυχώς, η τεχνολογία μάς επιτρέπει να έχουμε έστω και τέτοιου τύπου επαφή με αυτούς που αγαπάμε.

Τέλος, ας γυμναζόμαστε και ας παίρνουμε βαθιές αναπνοές.

Written by The B. Magazine