WOMAN: SocialEYES with Us

Η Αγάπη Μαναριώτη είναι digital Marketing Expert γι’ αυτό και, ιδανικά, θα ήθελες να βρίσκεται συνεχώς δίπλα σου. Γιατί η Αγάπη ξέρει τι χρειάζεται μια επιχείρηση για να σταθεί στα πόδια της και να αυξήσει τα κέρδη της. Και αυτό μας ενδιαφέρει όλους.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΩΡΑ ΜΑΣΤΟΡΑ, ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ

Η Αγάπη Μαναριώτη είναι η Digital Marketing Manager της εταιρίας μας. Την γνώρισα σε ένα μπαρ και από την πρώτη στιγμή, γοητεύτηκα από την ευφυΐα της. Εξάλλου, τα social δεν είναι μόνο αλγόριθμοι, είναι και συναίσθημα. Εκεί, αρχίζει και ομορφαίνει η ιστορία:

 

Αγάπη, ποια είσαι και τί κάνεις σ’ αυτή την πόλη;

Είμαι η Αγάπη Μαναριώτη, και δουλεύω στο marketing με κάθε ρόλο που μπορείς να σκεφτείς: σύμβουλος, εκπαιδεύτρια, ερευνήτρια, συγγραφέας. Πρόσφατα εγκατέλειψα τον corporate βίο, για να ασχοληθώ με τα projects της The Brand Love. Ω, ναι και την εταιρεία μου Αγάπη τη λένε!

Ασχολείσαι με τα social. Είσαι από τους πρώτους που μπήκαν σ’ αυτόν τον κόσμο ή σου πήρε χρόνο να το εντάξεις στη ζωή σου; Προηγουμένως, ασχολούσουν επίσης με το marketing;

Εγώ παιδί του marketing είμαι, κι από τα πολύ φανατικά κιόλας. Τα social μπήκαν στη ζωή μου με το έτσι θέλω. Δε γίνεται να δουλεύεις στο marketing και να μην ασχοληθείς με αυτόν τον (τότε) νέο και υπέροχο ψηφιακό κόσμο. Τελικά, με την κρίση και την πίεση που τράβηξαν οι επιχειρήσεις και κυρίως οι μικρές, το digital marketing εξελίχθηκε σε μια εξαιρετική και οικονομική διέξοδο προβολής, οπότε, από φτάσαμε να λέμε “πάλι καλά που υπάρχει”!

    Θεωρείς ότι τα σόσιαλ αφήνουν περιθώριο να προβάλει κάποιος ένα διαφορετικό προφίλ απ’ αυτό που έχει στην πραγματικότητα; Κινδυνεύει, αργά ή γρήγορα να αποκαλυφθεί η πραγματική του ταυτότητα;

Στο marketing χρησιμοποιούμε συχνά τη φράση “η στιγμή της αλήθειας”. Είναι η ώρα που ό,τι είχες να πεις το είπες και τώρα έχεις τον πελάτη, μέσα στο μαγαζί σου, απέναντι από το προσωπικό σου, όλα τα χαρτιά ανοιχτά. Εκείνη την ώρα, δε μπορείς να αλλάξεις φίλτρο για να φαίνεται ο χώρος πιο ωραίος, είσαι αυτό που είσαι. Αν σκεφτείς λοιπόν ότι, επαγγελματικά μιλώντας, τα social τα χρησιμοποιούμε για να προσελκύσουμε και να χτίσουμε σχέσεις με πελάτες, αυτός που προσπαθεί να φέρει τον πελάτη σε κάτι που δεν υπάρχει, μάλλον έχει καταλάβει τα πάντα λάθος.

Όλο και περισσότεροι επαγγελματίες προβάλλονται μέσα από τα social κι αυτό φαίνεται να έχει θετικό αποτέλεσμα στην δουλειά τους. Είναι απαραίτητη προϋπόθεση να τα διαχειρίζεται κάποιος επαγγελματίας;

Όχι, δεν είναι (είστε σίγουρα του marketing;). Είναι καλό και διευκολύνει αν υπάρχει κάποιος που ξέρει την έξοδο απ’ το λαβύρινθο των αλγόριθμων, όμως, δεν είναι υποχρεωτικό. Απλά, και το έχω δει πραγματικά πολλές φορές στην πράξη, επειδή η σωστή διαχείριση των social, θέλει πολύ υλικό, ανάλυση, αφοσίωση, ψυχραιμία και χρόνο, τελικά όσοι με αισιοδοξία λένε ότι θα τα κάνουν μόνοι τους, τελικά ποστάρουν μια φορά το μήνα.

Μπορείτε να παραγγείλετε το βιβλίο “ΟΔΗΓΟΣ SOCIAL MEDIA MARKETING” κάνοντας κλικ εδώ

   Έγραψες πρόσφατα ένα βιβλίο – οδηγό για την σωστή προβολή των προϊόντων και των υπηρεσιών μιας επιχείρησης. Υπάρχουν πολλές τεχνικές που μπορεί κάποιος να χρησιμοποιήσει;

Όπως μου αρέσει να λέω τελευταία, το νόμισμα στη χώρα του digital marketing είναι η προσοχή- όση περισσότερη έχεις, τόσο περισσότερο ευημερείς. Ο στόχος είναι αυτός, πάντα. Οι τρόποι για να τον πετύχεις είναι άπειροι, φαντασία και δημιουργικότητα να υπάρχει!

    Έχουμε παρατηρήσει ότι σε μερικές περιπτώσεις υπάρχουν πελάτες που η απαιτητικότητά τους μπορεί να φέρει, αδίκως κάποιες φορές, μία κακή βαθμολογία ή σχόλιο σε κάποια επιχείρηση. Πως μπορεί ο επαγγελματίας να διαχειριστεί αυτού του τύπου τις κακές κριτικές ώστε να ανατρέψει την εικόνα του;

Δυστυχώς, ισχύει αυτό και έχουν σημειωθεί και περιστατικά εκβιασμών – κάνε μου καλύτερη τιμή αλλιώς θα σε θάψω στα social.  Όμως η δύναμη αυτών των κακών κριτικών εξαφανίζεται τη στιγμή που θα υπάρξει απάντηση. Πάντα ευγενική, πάντα με ενσυναίσθηση, αλλά και αυτοπεποίθηση- το ότι θα πω πως λυπάμαι που νιώθει ο άλλος έτσι, δε σημαίνει ότι παραδέχομαι και το δίκιο του. Τόσο το σχόλιο όσο και η απάντηση μένουν εκεί, να τα διαβάζουν και οι υπόλοιποι και να βγάζουν συμπεράσματα…

    Θα μπορούσε μια «κακή» επιχείρηση να προβληθεί ως «καλή» και τούμπαλιν;

Και τα δυο συμβαίνουν, γιατί μέσα σε όλα μπαίνει και το κατά πόσο ξέρεις πώς να χειριστείς κάθε μέσο και γιατί. Η καλή επιχείρηση θα χάσει ευκαιρίες να δείξει πόσο καλή είναι. Η κακή, αργά η γρήγορα, θα πιαστεί στα πράσα.

    Πως πιστεύεις ότι θα εξελιχθεί αυτός ο χώρος της προβολής στο μέλλον; Υπάρχουν δυνατότητες εξέλιξης ή θα δημιουργηθεί κάτι εντελώς καινούριο;

Καταρχάς ελπίζω ότι θα υπάρξει ένα φρένο- τα social εξελίσσονται πιο γρήγορα από το μυαλό μας, για αυτό έχουμε βρεθεί όλοι με διάσπαση προσοχής. Βλέποντας πάντως τις νέες εφαρμογές VR και πώς οι πλατφόρμες social προσαρμόζονται σε αυτές, νομίζω ότι έχουμε ακόμη πολύ δρόμο μπροστά μας να μιλάμε για το FB, το Instagram, το φρέσκο Tik Tok και κάθε φρέσκο που θα προκύπτει. Απλά, κάθε μέρα τα πράγματα είναι πιο αυστηρά από την προηγούμενη, για αυτό λέω ότι η προσοχή είναι πια νόμισμα.

    Από την εμπειρία σου τι έχει μεγαλύτερη σημασία; Το copy, η εικόνα ή ο αρμονικός συνδυασμός τους;

Η εικόνα πάντα έχει τη δύναμή της, γιατί αυτή θα τραβήξει το μάτι. Όταν μιλάμε για social, το 2020 είναι η χρονιά της “φυσικής”, ανεπιτήδευτης εικόνας, οπότε ψυχραιμία με τα λογότυπα. Το copy, όμως λέει την ιστορία, δε μπορεί να λείπει. Τεχνικά μιλώντας, ένα μεγάλο, ενδιαφέρον caption αυξάνει την ώρα που αφιερώνουμε στο post, οπότε έχει και τεχνική αξία.

    Πες μας, τέλος, για το Tripadvisor και το Foursquare. Ποια είναι η δυναμική τους;

Είναι και τα δυο μέσα του χτες, αλλά έχουν το σκοπό τους: ενόσω το παιχνίδι σήμερα είναι στη δημιουργία συστηματικού engagement, τόσο το TripAdvisor όσο και το Foursquare παίζουν στο γήπεδο της αναγνωσιμότητας. Και τα δυο τα χρησιμοποιούμε ως οδηγούς- εσύ ψάχνεις εκείνα σου βρίσκουν. Για αυτό είναι χρήσιμα. Επειδή είναι μόνο για αυτό χρήσιμα όμως, ας πούμε ότι δε διανύουν και τις καλύτερες χρονιές τους…

 

INFO

www.thebrandlove.com

Facebook: thebrandlovecom

Instagram: thebrandlove

Written by The B. Magazine