Gentleman’s Ride – Λουκάς Μέξης

Ο Creative Director Λουκάς Μέξης είναι λάτρης των ιστορικών αυτοκινήτων και μηχανών και κάπως έτσι βρέθηκε να βρίσκεται πίσω από την διοργάνωση ενός αγώνα που ξεχωρίζει για το στυλ του αλλά και τον φιλανθρωπικό του χαρακτήρα.

Από την Δώρα Μάστορα

Όσο θυμάμαι τον Λουκά «παλεύει» με μια ρετρό μηχανή ή ένα αυτοκίνητο. Απίστευτες, καθημερινές περιπέτειες που δεν τον έκαναν να το βάλει ποτέ κάτω γιατί η αγάπη του γι’ αυτά τα μηχανήματα είναι μεγάλη και το πείσμα του ακόμα μεγαλύτερο. Από το 2012, μάλιστα, συμμετέχει στον ετήσιο αγώνα Gentleman’s Ride, που συγκεντρώνει χρήματα για την σωματική και ψυχική υγεία των αντρών. Γι’ αυτό, ακριβώς, μας μίλησε.

Λουκά ποιος είσαι και τι κάνεις σε αυτή την πόλη;

Σε αυτή την πόλη γεννήθηκα και μεγάλωσα και δεν λέω να ξεπεράσω. Κάποτε δούλευα στα περιοδικά, πλέον εξηγώ στη μητέρα μου ότι είμαι διαφημιστής γιατί δεν της λέει κάτι το Creative Director.

 

Ασχολείσαι με την διοργάνωση του Gentleman’s Ride ή απλά συμμετέχεις σε αυτό;

Ήμουν στο Perth της Αυστραλίας την ημέρα που γεννήθηκε η ιδέα του το 2012 και συμμετέχω στην διοργάνωση του σε παγκόσμιο επίπεδο από τότε μέχρι σήμερα. Φέτος με τη βοήθεια του Κυριάκου Μακρυαλέα κάναμε το DGR της Αθήνας αρκετά μεγαλύτερο.

Απ’ όσο ξέρουμε, συνδέεται με το κίνημα του Movember. Αυτό σημαίνει ότι γίνονται κάποιες δωρεές ή απλώς περνάτε κάποιο μήνυμα με αυτόν τον αγώνα;

Αν και το DGR ξεκίνησε για άλλο σκοπό, από το 2013 έχει καθαρά φιλανθρωπικό χαρακτήρα. Τα πρώτα χρόνια ήταν μόνο ταγμένο στην ευαισθητοποίηση ενάντια στον Καρκίνο του Προστάτη, αλλά μετά από μια ξαφνική αυτοχειρία ενός διοργανωτή, τα τελευταία 3 χρόνια ευαισθητοποιεί και στο γενικότερο θέμα της ανδρικής ψυχικής υγείας. Κάθε οδηγός μπορεί να μαζέψει δωρεές από οποιονδήποτε που πηγαίνουν στο Movember Foundation και όχι μόνο.

 

Ποια προετοιμασία και τι προϋποθέσεις απαιτούνται για να συμμετάσχει κάποιος;

Να έχει μια μοτοσικλέτα, ένα κοστούμι και όρεξη να ντυθεί για έναν τόσο σημαντικό σκοπό. Και αν δεν οδηγείς, έλα σαν συνεπιβάτης.

 

Υπάρχει ανάλογη προετοιμασία και στο ενδυματολογικό κομμάτι; Φοράς vintage ρούχα και αξεσουάρ; Πως τα βρίσκεις;

Όλοι έχουν ένα κοστούμι κάπου. Τα μουστάκια, τα μονόκλ και λοιπά αξεσουάρ είναι εξτρά, αλλά το θέμα είναι να νιώσεις “distinguished” τόσο εσύ όσο και η μοτοσικλέτα σου.

Έχεις μια μεγάλη αγάπη τόσο στις vintage/retro μηχανές όσο και στα αυτοκίνητα. Πώς προέκυψε αυτή η αγάπη σου; Είναι κάτι που ξεκινάει από τον πατέρα σου;

Ο πατέρας μου λάτρευε τους αγώνες αυτοκινήτων και γι’ αυτό κατέληξα κι εγώ εκεί. Με τις μοτοσικλέτες ποτέ δεν είχε αγάπη, αλλά είχα εγώ από αντίδραση. Και πάλι όμως, τα γονίδια δεν με ώθησαν εκτός μηχανοκίνητου αθλητισμού.

 

Πρόσφατα συμμετείχες σε ένα rally παλιών, ιστορικών αυτοκινήτων. Μίλησέ μας σχετικά. Είναι κάτι που θέλεις να ασχοληθείς ακόμα περισσότερο. Συμμετέχεις σε ανάλογα rally ή τα καλύπτεις δημοσιογραφικά;

Δεν καλύπτω πλέον τίποτα δημοσιογραφικά οπότε, μόνο σαν οδηγός. Το 2018 βγήκαμε πρωταθλητές στο Ιστορικό Πρωτάθλημα της ΟΜΑΕ (Ομοσπονδία μηχανοκίνητου αθλητισμού) στην κατηγορία μας. Φέτος η χρονιά δεν πάει τόσο καλά – ο ανταγωνισμός μάλλον μεγάλωσε.

 

Πόσο εύκολο είναι να διατηρήσει κάποιος σε καλή κατάσταση ένα παλιό αυτοκίνητο ή μια μηχανή;

Όσο δύσκολο είναι να βρει κάποιον μηχανικό που εμπιστεύεται 100% και που δεν θα τον δαγκώσει. Με έχουν κοροϊδέψει αρκετοί – τόσο που αρκετές φορές αναγκάστηκα να πουλήσω το όχημα επειδή δεν μπορούσα άλλο. Αλλά δεν κοστίζει τόσο παραπάνω από οποιοδήποτε άλλο χόμπι που πληρώνεις. Όσα λεφτά θέλουν οι βενζίνες και τα ταξίδια ενός σέρφερ είναι τα αντίστοιχα ενός οδηγού ιστορικού. Η συνδρομή σε ένα kick boxing club δεν απέχει πολύ από τα πάγια έξοδα parking και ιστορικών πινακίδων ενός παλιού αυτοκινήτου.

Έχεις την λόξα του συλλέκτη; Θα έβλεπες τον εαυτό σου σε μερικά χρόνια με μερικά, σπάνια κομμάτια στο γκαράζ σου ή είναι πολύ ακριβό σπορ αυτό;

Δεν έχω υπομονή. Θέλω να τα οδηγώ. Ο συλλέκτης τα κάνει “garage queens”, τα γυαλίζει και δεν τα οδηγεί ποτέ. Τα πολύ σπάνια οχήματα τα πουλάς δυστυχώς τώρα, γιατί οι οικονομικές δυσκολίες δεν περιμένουν κανέναν…

 

Τελικά, οι βόλτες με αυτά τα μηχανήματα είναι κάτι που δεν άλλαζες παρόλες τις περιπέτειες που προκύπτουν απρόβλεπτα και τι έχεις να πεις για εκείνους που έχουν ανάλογα αυτοκίνητα ή μηχανές και τα φυλάνε άθικτα στο γκαράζ;

Όταν κάτι κάθεται, πεθαίνει. Από την άλλη, όσο κινείται, κοστίζει. Δεν ξέρω τη χρυσή τομή, την ψάχνω ακόμα.

Written by The B. Magazine