CARS WE LOVE: Νέο Nissan Juke. Με στόχο την κορυφή

Το μικρό SUV της Nissan επιστρέφει δυναμικά στην αγορά που το ίδιο δημιούργησε.

ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΝΔΡΕΑ ΠΑΠΑΝΕΟΦΥΤΟΥ

Η δημοφιλής κατηγορία των crossover οχημάτων κερδίζει έδαφος με εκθετικό ρυθμό και η Nissan φέρει μεγάλο μερίδιο ευθύνης για την επιτυχία αυτή, καθώς στο μακρινό 2006 ίδρυσε την κατηγορία με το Qashqai. Σαν να μην ήταν αυτό αρκετό, το 2009 το πλαισίωσε προς τα κάτω με το Juke και η επιτυχία ήταν άμεση όπως δηλώνουν και οι 1.000.000 πωλήσεις μόνο στην Ευρώπη μέχρι σήμερα. Δέκα χρόνια, όμως, είναι πολλά στον κόσμο της αυτοκίνησης ακόμα και για ένα πρωτοποριακό μοντέλο: οι ανταγωνιστές σε αυτό το διάστημα παρουσίασαν πληθώρα μοντέλων είτε εξ’ ανατολών (Kia Stonic, Hyundai Kona) είτε από την Ευρώπη (VW T-Roc, Seat Arona, Citroen C3 Aircross) και η Nissan έπρεπε να απαντήσει.

Ερχόμαστε λοιπόν στη δεύτερη γενιά του Juke και το πρώτο που παρατηρεί κανείς είναι πως πρόκειται σαφέστατα για ένα… Juke! Σχεδιαστικά η Nissan επέλεξε να εξελίξει τη φόρμα της πρώτης γενιάς παρά να ακολουθήσει ένα διαφορετικό δρόμο. Έτσι, έχουμε το σήμα κατατεθέν, τους μεγάλους στρογγυλούς προβολείς, να δεσπόζουν εμπρός, που πλέον όμως είναι full LED από την βασική έκδοση, ενώ στο πίσω μέρος η οροφή χαμηλώνει και η κλίση της πόρτας αποσκευών είναι μεγάλη θυμίζοντας σφηνοειδές κουπέ. Σε αυτή την αίσθηση ψηλότερου κουπέ συμβάλλει και η κρυμμένη χειρολαβή των πίσω θυρών. Συνολικά δείχνει αρμονικό, δεν περνάει σε καμία περίπτωση απαρατήρητο, που είναι και βασικό ζητούμενο, ακόμα και αν δεν έχει τόσο striking εμφάνιση όσο το μοντέλο της πρώτης γενιάς στο μακρινό 2009. Η εξωτερική εικόνα συνεπικουρείται από διχρωμίες οροφής – αμαξώματος, 19αρες ζάντες , τη νέα μάσκα V-Shape της Nissan και τα full LED φώτα εμπρός-πίσω που προαναφέραμε.

Μεγαλύτερες διαστάσεις
Οι εξωτερικές διαστάσεις έχουν μεγαλώσει και πλέον το μήκος φτάνει στα 4,21μ., το πλάτος στα 1,80μ., και το ύψος στα 1,60μ. και παρόλα αυτά το βάρος μειώθηκε κατά 23 κιλά. Τα μεγέθη αυτά – όχι τυχαία – είναι πολύ κοντά σε αυτά του VW T-ROC και μεταξύ των δύο υποκατηγοριών B-SUV και C-SUV. Η αύξηση των διαστάσεων έφερε άλλο αέρα και στο εσωτερικό καθώς καλύπτει μια χτυπητή αδυναμία του προηγούμενου μοντέλου. Πιο συγκεκριμένα, ο χώρος για τα γόνατα των πίσω αυξήθηκε κατά 5,8 ολόκληρα εκατοστά ενώ αυτός των αποσκευών κατά 20%, στα 422 λίτρα. Συνολικά, ακόμα και μια τετραμελής οικογένεια δεν θα κάνει σημαντικούς συμβιβασμούς σε ένα ταξίδι. Παράλληλα, θα απολαμβάνει και ένα πιο ποιοτικό και σύγχρονο εσωτερικό. Η συναρμογή δείχνει συμπαγής, η εργονομία είναι άψογη ενώ ο σχεδιασμός ακολουθεί το εξωτερικό. Έχουμε και εδώ πολλές επιλογές εξατομίκευσης, η διχρωμία είναι must, οι τρεις στρογγυλοί κεντρικοί αεραγωγοί πολύ όμορφοι, ενώ από πάνω τους δεσπόζει το σύστημα infotainment 8 ιντσών που ονομάζεται NissanConnect. Με αυτό, οι επιβάτες μπορούν να χρησιμοποιούν το Apple CarPlay και το Android Auto για να μεταφέρουν τις αγαπημένες τους εφαρμογές από το smartphone τους στην οθόνη αφής του οχήματος. Παράλληλα, ο οδηγός μπορεί να αποκτήσει πρόσβαση στους χάρτες TomTom & Live Traffic ή να ενεργοποιήσει το δικό του In-Car Wi-Fi, προκειμένου να επιτρέψει στους επιβάτες να συνδέσουν τους φορητούς υπολογιστές ή τα tablet τους.

Επιπλέον διατίθεται η εφαρμογή NissanConnect Services που είναι ο τέλειος “εν κινήσει” σύντροφος, προσφέροντας στον οδηγό τον έλεγχο πολλών πτυχών του αυτοκινήτου του, απευθείας από το smartphone του. Για αυξημένη οδική ασφάλεια, ο οδηγός μπορεί επιπλέον να ελέγξει την πίεση των ελαστικών του και τη στάθμη του λιπαντικού πριν αναχωρήσει για ένα ταξίδι.

 

Υψηλό επίπεδο ασφάλειας και ισχύος
Στα πακέτα ασφαλείας, η προηγμένη τεχνολογία ProPILOT της Nissan θα είναι διαθέσιμη στο Juke για πρώτη φορά. Σχεδιασμένο για χρήση σε αυτοκινητόδρομους και σε μία λωρίδα κυκλοφορίας, το ProPILOT επιταχύνει και επιβραδύνει το όχημα, ούτως ώστε ο οδηγός να διατηρεί την σωστή απόσταση και ταχύτητα και με το αυτοκίνητο εντός της λωρίδας κυκλοφορίας. Επιπλέον, το Juke προσφέρει ένα πλήρες πακέτο τεχνολογιών ασφάλειας, όπως η Έξυπνη Πέδηση Έκτακτης Ανάγκης με Αναγνώριση Πεζών και Ποδηλάτων, η Αναγνώριση Σημάτων Κυκλοφορίας, η Έξυπνη Παρέμβαση Εσφαλμένης Αλλαγής Λωρίδας, το Σύστημα Προειδοποίησης Πίσω Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας και η Παρέμβαση Τυφλού Σημείου, ως μια μοναδική “πρεμιέρα” της για την συγκεκριμένη κατηγορία.

Και ενώ όλα τα παραπάνω έρχονται να κάνουν πιο εύκολη και ασφαλή τη συμβίωση του οδηγού με το αυτοκίνητο, η Nissan έλυσε και το τελευταίο σημείο κριτικής του προηγούμενου μοντέλου, τα κινητήρια σύνολα. Βλέπετε, πλέον από τη βασική έκδοση προσφέρεται ένας υπερσύγχρονος τρικύλινδρος DiG 1.0T (τον οποίο γνωρίσαμε στο Micra) με 117 ίππους και 180Nm ροπής. Και πάλι φαίνεται πως σημείο αναφοράς υπήρξε η αντίστοιχη έκδοση του T-ROC που σπάει ταμεία. Το μοτέρ αυτό προσφέρεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή με αυτόματο, διπλού συμπλέκτη παρακαλώ, των 7 σχέσεων και επιτέλους φαίνεται πως η Nissan βάζει στο χρονοντούλαπο το παλιό αυτόματο CVT που χρησιμοποιούσε στο παρελθόν. Προς το παρόν δεν υπάρχει diesel έκδοση, ενώ στο μέλλον θα περιμένουμε και πιο δυνατές παραλλαγές με τον κινητήρα 1.3 turbo που φοράει το Qashqai.

Συνολικά αναβαθμισμένο, το νέο Juke φαίνεται να έχει λύσει όλα τα κακώς κείμενα της προηγούμενης γενιάς, έχει ενισχύσει το προφίλ του τεχνολογικά, ενώ παραμένει μία από τις πιο ξεχωριστές και νεανικές προτάσεις της κατηγορίας. Πλέον η Nissan φέρνει τη μάχη στην κορυφή, εκεί που το T-ROC έχει στρογγυλοκάτσει. Θα πετύχει; Γιατί όχι, αρκεί η τιμολογιακή πολιτική της Nissan να είναι ανταγωνιστική (μέχρι την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές δεν είχε ανακοινωθεί ο τιμοκατάλογος στην χώρα μας) και φυσικά να υπάρξουν περισσότερες εκδόσεις κινητήρων. Στη Ελλάδα αναμένεται μεταξύ Νοεμβρίου – Δεκεμβρίου οπότε σπεύστε να κάνετε την παραγγελία σας για να προλάβετε τις εξορμήσεις του χειμώνα!

 

Εναλλακτικά

VW T-Roc

Ο ηγέτης των πωλήσεων φέρει όλα τα χαρακτηριστικά που γνωρίζουμε από τις υλοποιήσεις της VW: Εκνευριστική αρτιότητα σχεδόν σε όλους τους τομείς, με bonus την πιο νεανική και συνάμα δυναμική σχεδίαση που μπορείς να συναντήσεις σήμερα σε όχημα της VW. Πληθώρα κινητήρων turbo βενζίνης και πετρελαίου από 1.000 έως 2.000 κ.εκ και σύστημα τετρακίνησης. Μόνο αρνητικό τα σκληρά πλαστικά στο εσωτερικό, αλλά ποιος νοιάζεται;
Τιμή από 19.950 € για το 1.0 TSI 115 ps Discover με εξοπλισμό που δεν έχει ιδιαίτερες ελλείψεις.

 

Seat Arona

Το μικρό αδερφάκι του Ateca τιμάει το σήμα του προσφέροντας οδηγοκεντρική συμπεριφορά, καλές επιδόσεις από τον 3κυλινδρο TSI κινητήρα και τιμή που ορίζει την έννοια value for money. Ωστόσο δεν του συγχωρείς εύκολα την αίσθηση πως πρόκειται για ένα ψηλότερο Ibiza και αυτό ενισχύεται από το εσωτερικό του που έχει μεταφερθεί αυτούσιο.

Τιμή από 15.245 € για το reference, αλλά με τάσια δεν πας πουθενά οπότε θα κοιτάς από τα 16.955 € της έκδοσης style με τον 1.0 TSI και τα 115 άλογα.

 

Citroen C3 Aircross

To C3 Aircross φωνάζει από μακριά Citroen, ξεχειλίζει από στυλ , είναι ευρύχωρο και άνετο όπως θα περίμενες. Επιπλέον έχει και καλές επιδόσεις από τον 1.2 Puretech των 110 ίππων κι ας πίνει λίγο παραπάνω βενζίνη. Δεν είναι πολύ «επικοινωνιακό» οδηγικά, αλλά θα εκτιμήσεις την αγχολυτική έντονη προσωπικότητά του.

Τιμή από 17.460 € για το 1.2 Puretech 110 PS, αλλά όλο και κάτι θα προσθέσεις από εξοπλισμό. Tο σηκώνει άλλωστε…

 

Written by The B. Magazine