BE HEALTHY: Τα χρυσά μίλια μιας υπέροχης πορείας

Ο Σαράντης Αναγνωστίδης είναι ένας σύγχρονος γκουρού. Δεν θα δεχτεί αυτόν τον τίτλο, αλλά δεν μας πειράζει. Παρακολουθώντας τον να ασχολείται με το τρέξιμο μεγάλων αποστάσεων το τελευταίο διάστημα, να είναι αφοσιωμένος πολλά χρόνια στον εθελοντισμό και να είναι, επιπλέον, δάσκαλος της yoga, αποτελεί κάτι παραπάνω από φωτεινό παράδειγμα για όλους μας.

Από την Δώρα Μάστορα

Είναι κάποιοι άνθρωποι που έχουν φως μέσα τους. Φως και πυξίδα. Ξέρουν τι θέλουν από μικροί, το προσπαθούν και το κατακτούν. Γι αυτό και αποτελούν έμπνευση για όλους μας. Ο Σαράντης ανήκει σε αυτή την κατηγορία και είναι χαρά και τιμή μας να μιλάμε μαζί του

Σαράντη ποιός είσαι και τι κάνεις σε αυτή την πόλη;

Είμαι ο Σαράντης (αν και το πρόλαβες αυτό), είμαι 42 χρονών και σε αυτήν την πόλη αλλά και αυτήν τη ζωή κάνω ό,τι μπορώ για να νιώθω σε ισορροπία και σε επαφή με τον εαυτό μου.  Μερικά από αυτά είναι η πρωινή μου δουλειά που έχει να κάνει με τις Οικονομικές Επιστήμες, η yoga, το τρέξιμο μεγάλων αποστάσεων, ο εθελοντισμός και ο διαλογισμός.

Πόσα χρόνια ασχολείσαι με τον αθλητισμό, την άσκηση, το meditation και γενικά ό,τι αφορά την αυτοβελτίωση και με τι ξεκίνησες την ενασχόλησή σου;

Ασχολούμαι με την yoga τα τελευταία 16 χρόνια. Με το τρέξιμο ασχολήθηκα αρκετά αργότερα, το 2011, όταν αποφάσισα να δηλώσω συμμετοχή στον 1ο μου Κλασικό Μαραθώνιο. Διαλογισμό κάνω περίπου 1,5 χρόνο. Το συνολικότερο ταξίδι της αυτοβελτίωσης ξεκίνησε νωρίτερα, μάλλον, αλλά για εμένα milestone ήταν η επαφή μου με τα παιδιά ευχών, μέσα από τον οργανισμό Make-A –Wish Ελλάδος, στον οποίο είμαι εθελοντής από το 2003. Όταν έρχεσαι σε επαφή με παιδιά, πόσο μάλλον με παιδιά-ήρωες και στα μάτια τους είσαι εκείνος που πραγματοποιεί τις ευχές τους, μόνο για το καλύτερο μπορείς να δουλεύεις, μέσα σου και έξω σου.

Είσαι δάσκαλος της yoga. Έπαιξε καθοριστικό ρόλο αυτό στην  ζωή σου; Τι είδες να βελτιώνεται ή να αλλάζει στο σώμα και το νου σου;

Με τη διδασκαλία της yoga ασχολούμαι 14 χρόνια. Η yoga είναι αυτό που με βοηθάει να κρατάω τις ισορροπίες, κυριολεκτικά και μεταφορικά. Είναι η αποφόρτιση από την πίεση της ημέρας. Είναι η συγκέντρωση στον εαυτό μου. Είναι η ενδυνάμωση του σώματός μου και η επαφή με την ενέργειά μου, μέσα από τη γείωση και τις αναπνοές.

 

Ποιες είναι οι προϋποθέσεις για να κάνει κάποιος yoga; Απαιτείται κάποια καλή, φυσική κατάσταση; Ένας καπνιστής θα μπορούσε, για παράδειγμα, να κάνει παρόλο που είναι επιβαρυμένη η αναπνοή του;

Η μόνη προϋπόθεση για να κάνει κάποιος yoga είναι να θέλει. Εξαιρούνται περιπτώσεις με σοβαρούς ιατρικούς λόγους, όπου και πάλι οι Asana (το κομμάτι του ασκησιολόγιου της yoga) μπορούν να προσαρμοστούν.

 

Η yoga βοηθάει στο να χτίσει κάποιος ένα όμορφο σώμα; Πόσο γρήγορα βλέπει κάποιος αποτελέσματα τόσο στο σώμα του όσο και στην εσωτερική του αρμονία;

Όμορφο σώμα είναι ένα σώμα στο οποίο αυτός που κατοικεί νιώθει όμορφα.  Η yoga σαφώς και βοηθάει σε αυτό, όχι μόνο γιατί ενεργοποιούνται οι μύες, αλλά γιατί υπάρχει συντονισμός στις κινήσεις, στην αναπνοή και στη ροή της ενέργειας.

Η εσωτερική αρμονία είναι αποτέλεσμα πολλών εσωτερικών διεργασιών στις οποίες η yoga αποδεδειγμένα μπορεί να συνδράμει για όλους τους λόγους που προανέφερα.

Παράλληλα, με την yoga, σε έχουμε παρακολουθήσει να συμμετέχεις σε διάφορους Μαραθωνίους. Πιστεύεις ότι το τρέξιμο σε βοηθάει συνολικά ή είναι ένα challenge με τον εαυτό σου;

Σίγουρα και τα δύο. Είναι και αυτός ένας τρόπος αποφόρτισης. Είναι και αρκετά μοναχικό, άσχετα με το πόσους μαζί κάνεις προπόνηση ή τρέχεις σε αγώνα. Μένεις μόνος με τις σκέψεις σου για πολλά χιλιόμετρα και αναμετράσαι στην ουσία με τον ίδιο σου τον εαυτό, σε αποφάσεις ή χρόνους. Για εμένα είναι σημαντικό το ότι στους αγώνες, ακόμα και στον Κλασικό Μαραθώνιο των 42χλμ κατεβαίνουμε με ομάδες αναπηρικών αμαξιδίων και η χαρά που παίρνουμε είναι πολλαπλή. Οι αντιδράσεις του παιδιού το οποίο τρέχουμε αλλά και οι αντιδράσεις των δρομέων ή του κόσμου που παρακολουθεί, δίνουν τέτοιο κίνητρο και τέτοια δύναμη, που είναι δύσκολο να περιγράψω με λέξεις.

 

Πόσο συχνή και εντατική προπόνηση χρειάζεται κάποιος για να καταφέρει να  λάβει μέρος σε έναν Μαραθώνιο; Φαντάζομαι ότι δεν γίνεται από την μια μέρα στην άλλη.

Θέλει επιμονή και υπομονή, όπως όλα τα πράγματα άλλωστε. Θέλει συγκέντρωση στον στόχο, είτε αυτός είναι απλά ο τερματισμός ή ένας καλύτερος χρόνος. Θέλει προγραμματισμό και μία δέσμευση ότι 4-5 πρωινά, ή βράδια της εβδομάδας θα είναι αφιερωμένα στον δρόμο. Υπό όποια καιρική συνθήκη.

 

Ποια είναι η αγαπημένη σου προπόνηση και ποιο το αγαπημένο σου μέρος για να προπονείσαι;

Αν μιλάμε για ελεύθερο τρέξιμο, αγαπημένη διαδρομή είναι αυτή της παραλίας στα Νότια Προάστια. Αν μιλάμε για διαλειμματικές προπονήσεις, τότε μπαίνει στο παιχνίδι ο στίβος του Γυμναστικού Συλλόγου Γλυφάδας, όπου με τον προπονητή και τους συναθλούμενούς μου η ευχαρίστηση του να πετυχαίνω στόχους κορυφώνεται.

Κάνεις πολλές θυσίες για να διατηρείσαι σε καλή φυσική κατάσταση ή τώρα πια δεν τις ονομάζεις θυσίες και έχουν γίνει τρόπος ζωής;

Προσωπικά αισθάνομαι τυχερός γιατί η κοπέλα μου ασχολείται ακριβώς με τα ίδια πράγματα, οπότε και στις προπονήσεις είμαστε μαζί. Έτσι αυτό που κάποτε μπορεί να ήταν θυσία, τώρα πια είναι ακόμα ένας ποιοτικός χρόνος με τον άνθρωπό μου. Έχουμε ο ένας τον άλλον για παρακίνηση όταν δυσκολεύουν τα πράγματα και αυτό είναι πολύ σημαντικό. Ακόμα και τις ημέρες που η προπόνηση ξεκινάει με «ωχ», πάντα τελειώνει με βαθιά ικανοποίηση.

 

Θα παρακινούσες κάποιον να ασχοληθεί με το τρέξιμο ή την yoga και για ποιον λόγο;

Θα παρακινούσα τον οποιονδήποτε να κάνει οτιδήποτε τον ξεβολέψει από τον καναπέ του.  Ακόμα και το να βγει για περπάτημα. Να μάθει να ακούει το σώμα του και να το τιμά. Το σώμα μας είναι αυτό που θα έχουμε πάντα μαζί μας.

Written by The B. Magazine