BE HEALTHY: Το Pilates της τέλειας αρμονίας

Η Μαρία Βρονταμίτη είναι pilates instructor και δασκάλα χορού. Για την ακρίβεια είναι expert στο να δίνει αρμονία και δύναμη στο σώμα και αυτό το ξέρω από προσωπική μου εμπειρία.

Από την Δώρα Μάστορα

Η Μαρία Βρονταμίτη είναι γλυκιά και ήρεμη στην προσωπική της ζωή και αυστηρή όσο χρειάζεται όταν σε γυμνάζει. Σε κάθε περίπτωση, ξέρει πολύ καλά να κάνει την δουλειά της και όταν σε πιάσει στα χέρια της είναι αδύνατον να μην δεις το σώμα σου να μεταμορφώνεται μέσα σε λίγες εβδομάδες.

 

Μαρία πόσα χρόνια ασχολείσαι με το Pilates και πώς ξεκίνησε η ενασχόλησή σου;

Ασχολούμαι περίπου 8 χρόνια με τη μέθοδο pilates και ξεκίνησε να μου κεντρίζει το ενδιαφέρον ως μια ασφαλής μέθοδος εκγύμνασης μυαλού και σώματος. Επίσης με εντυπωσίαζε η φιλοσοφία της μεθόδου και για αυτό ήθελα να μάθω τη χρήση του συνόλου του εξοπλισμού της με όλο το εύρος των ασκήσεων που εμπεριέχει.

Τι skills πρέπει να έχει κάποιος για να διδάξει Pilates;

Ένας pilates instructor  πρέπει να έχει μεγάλη εμπειρία, με ειδίκευση στο pilates, ο καθώς και να έχει έγκυρο πιστοποιητικό σπουδών (τουλάχιστον 500 ώρες) και τη γνώση διαμόρφωσης προσωπικού προγράμματος σε ειδικές περιπτώσεις όπως π.χ. σε άτομα με πόνους στη μέση, άτομα που αναρρώνουν από κάποιον τραυματισμό.

 

Προϋποθέτει κάποια ειδική, φυσική κατάσταση ή μπορεί να το ξεκινήσει ακόμα και κάποιος που έχει χρόνια να γυμναστεί;

Το πρόγραμμα pilates μπορεί να διαμορφωθεί ανάλογα με τις ανάγκες και τις δυνατότητες του καθενός παρέχοντας είτε μια χαλαρή μορφή ασκήσεων ενδυνάμωσης, είτε ένα απαιτητικό πρόγραμμα. Πρόκειται για μια μέθοδο που χρησιμοποιεί το σώμα χωρίς υπερβολές. Κατά τη γνώμη μου πρόκειται για μια ευέλικτη μέθοδο που μπορεί να προσαρμοστεί στον καθένα και που έχει τη δυνατότητα να λειτουργήσει σαν μια φυσικοθεραπεία για όλο το σώμα.

 

Υπάρχει κάποιος λόγος, παθολογικός, για τον οποίο κάποιος δεν θα μπορούσε να κάνει αυτή την είδους άσκηση;

Το pilates μπορεί να λειτουργήσει και σε θεραπευτικό επίπεδο για ανθρώπους που πάσχουν από κάποια πάθηση – τραυματισμό. Εδώ απαιτείται η συνεργασία με ειδικό ιατρό που παρακολουθεί τον ασκούμενο. Αναλαμβάνουμε να δυναμώσουμε (ή να λύσουμε) την περιοχή ή να δουλέψουμε περιμετρικά του τραυματισμού ή του πόνου, ώστε να μην το επιδεινώσουμε αλλά να δυναμώσουμε την γύρω περιοχή για να βοηθήσουμε στην αποκατάσταση.

 

Ποια είναι τα πιο σημαντικά οφέλη του;

Βελτιώνεται η στάση του σώματος το οποίο ευθυγραμμίζεται και επιτυγχάνονται ταυτόχρονη και ισομερής μυϊκή δύναμη και ελαστικότητα. Επιπλέον μαθαίνουμε να ελέγχουμε το δώμα μας, τα χέρια και τα πόδια μας, καθώς επίσης και να μην σπαταλάμε την ενέργεια μας άσκοπα.

 

Το pilates φτιάχνει το σώμα; Και τα αποτελέσματά του μετά από πόσο καιρό είναι ορατά;

«Σε 10 μαθήματα νιώθεις τη διαφορά, σε 20 τη βλέπουν οι άλλοι και στα 30 έχεις καινούργιο σώμα» έλεγε ο Joseph Pilates, εμπνευστής της ομώνυμης μεθόδου.

 

Κάποιοι θεωρούν ότι είναι γυναικεία γυμναστική. Ποια είναι η άποψή σου για αυτό;

Η μέθοδος Pilates είναι και για άντρες και για γυναίκες. Η μέθοδος αυτή απαιτεί έντονη σωματική προσπάθεια αλλά και πνευματική συμμετοχή. Εξάλλου υπάρχουν ασκήσεις ειδικά για άντρες που απαιτούν μεγάλη μυϊκή δύναμη ενώ το πρόγραμμα εστιάζεται στην κοιλιακή χώρα και στο πάνω μέρος του σώματος.

 

Με τι άλλου είδους άσκηση θα μπορούσε να το συνδυάσει κάποιος;

Με δραστηριότητες που δυναμώνουν την καρδιά, τους πνεύμονες και γενικότερα όλο το καρδιοαναπνευστικό σύστημα, όπως κολύμπι, περπάτημα, τρέξιμο, ποδήλατο.

Διδάσκεις και χορό. Θα το πρότεινες σε έναν 30αρη άντρα που θέλει έναν διαφορετικό τρόπο να γυμνάζεται ή να εκφράζεται;

Έχοντας διδάξει χορό για πάνω από 15 χρόνια, μπορώ να πω ότι το pilates έχει πολλά κοινά στοιχεία με τον χορό. Θα του πρότεινα τη μέθοδο pilates ως ένα διαφορετικό τρόπο εκγύμνασης, ο οποίος λειτουργεί ευεργετικά στη ψυχολογία του αφού απελευθερώνει από το στρες και προσφέρει ηρεμία και ευεξία στον αθλούμενο.

 

Το Pilates σε έχει βοηθήσει στην ζωή σου και με ποιο τρόπο;

Είναι γεγονός πως με μια επιφανειακή ματιά, η γράμμωση, η τόνωση των μυών και ενδυνάμωση τους (χωρίς τη διόγκωση τους) είναι το χαρακτηριστικό γνώρισμα όσων ασχολούνται με το pilates. Επίσης, μου έχει προσφέρει πνευματική ισορροπία, αποβολή του άγχους και ψυχολογική ευφορία.

 

Τι προτείνεις σε κάποιον που θέλει να αρχίσει να προσέχει περισσότερο τον εαυτό του και να δει το σώμα του να βελτιώνεται (σχετικά και με την συχνότητα της άσκησης και με την διατροφή)

Για να έχεις την υγεία σου και ένα δυνατό σώμα γεμάτο ενέργεια είναι σημαντικό να συνδυάζεις το σωστό πρόγραμμα άσκησης 2-3 φορές την εβδομάδα με μια ισορροπημένη διατροφή.

Written by The B. Magazine