Ευριπίδης Γουργουλίδης: Χίπστερ γιατί του αξίζει!

Για την περίπτωση που δεν τον γνωρίζετε, είναι ο product manager US Brands Redken & Matrix της L’Oreal. Όλα τα υπόλοιπα θα τα μάθετε γυρνώντας σελίδα. Γιατί σας αξίζει.

Από τον Gipap

Photo: Panos Giannakopoulos

 

O επαγγελματικός τίτλος σας, μεθερμηνευόμενος σε απλά ελληνικά, τι σημαίνει;

«Είναι μια θέση ευθύνης δύο κορυφαίων και ηγέτιδων επαγγελματικών brands των οποίων την κουλτούρα, την ανάπτυξη και τη σωστή τους λειτουργία στην Ελλάδα υπηρετώ και φροντίζω από τη σκοπιά του μάρκετινγκ».

 

Και ο τελικός αποδέκτης, ο πελάτης ενός κουρείου, πώς μπορεί να σας ξέρει;

«Μπορεί να με δει μέσω της δουλειάς μου, των ενεργειών που τρέχουμε ως μάρκα γενικά ή ειδικά για κάθε σημείο, της εικόνας που χτιζουμε μέσα ή έξω από το κομμωτήριο, καθώς και του digital space τόσο της Redken οσο και της Matrix στο οποίο είμαστε πολύ ενεργοί».


«Στη χώρα μας, οι λέξεις αντρικό καλλυντικό και αντρική περιποίηση είναι παρεξηγημένες. H διατήρηση της νεότητας και της ομορφιάς είναι και ανδρικό δικαίωμα που είναι κρίμα να το συνειδητοποιήσουμε όταν -και εάν- φτάσουμε τα 80.»


Τι σας έκανε να θελήσετε να γίνετε μέλος της L’Oreal;

«Ο χώρος της ομορφιάς είναι ένα περιβάλλον το οποίο πιστεύω θα γοήτευε κάθε νέο ή νέα. Το Group L’oreal μπορεί να έχει ιστορία πάνω από εκατό χρόνια, αλλά η κουλτούρα της είναι όπως μιας start up εταιρίας! Δράση, αλλαγές, κύρος, μόδα, τεχνολογία, φρέσκα μυαλά και ιδέες, έμπνευση… Έχει πάνω από τριάντα φανταστικές μάρκες, με τη μια πιο ενδιαφέρουσα και διαφορετική από την άλλη. Πώς αλλιώς να σε πείσω να στείλεις βιογραφικό;»

Η πιο χαρούμενη στιγμή της μέχρι τώρα συνεργασίας σας;

«Διαρκώς υπάρχουν όμορφες στιγμές στην επαγγελματική καριέρα. Ιδιαίτερα χαρούμενος είσαι όταν αναγνωρίζεται η δουλειά σου, όταν παίρνεις θετικό feedback για στόχους και νίκες που κατακτάς, πάντα μαζί με την ομάδα. It’s a team job!».

 

Ένα επαγγελματικό ταξίδι που έχετε να θυμάστε;

«Είναι τα Πανευρωπαϊκά Εκπαιδευτικά Συμπόσια, όπως τα λέμε, της Redken. Η Φυλή της μάρκας, το Redken Tribe, μαζεύεται και παρουσιάζει σε γιορτινή ατμόσφαιρα τα τελευταία νέα και τα μελλοντικά σχέδια! Όταν η Νέα Υόρκη έρχεται για λίγες μέρες στην Ευρώπη. Αξέχαστα είναι τα δύο τελευταία Συμπόσια που συμμετείχα, σε Λονδίνο και Βαρκελώνη».

Πείτε μας το πιο κοντινό σε εσάς προϊόν της Redken και το πιο κοντινό της Matrix.

«Λατρεύω το απόλυτο σαμπουάν κατά της τριχόπτωσης της Redken το Cerafill και το εξωτικό έλαιo Indian Amla από τη σειρά Oil Wonders της Matrix που βάζω στα μαλλιά και στα γένια!».


«Δεν είναι ντροπή να βάζουμε ενυδατική προσώπου, ή κρέμα στα μαλλιά. Υπάρχουν πολλά ανδρικά προϊόντα εκεί έξω για εμάς, πέραν του αρώματος και του τζελ μαλλιών.»


Ποιο προϊόν της κάθε εταιρίας θεωρείτε ότι όντως καινοτόμησε στην αγορά;

«Κοιτάξτε, η Redken έχει ανδρική σειρά εδώ και περίπου πενήντα χρόνια. Κάθε της προϊόν είναι καινοτόμο. Εξάλλου η λέξη καινοτομία είναι μια από τις τρεις που προσδιορίζουν τη μάρκα. Μόδα, Έμπνευση, Καινοτομία. Η Matrix, από την άλλη, έχει μια ολοκληρωμένη σειρά περιποίησης και styling, οπότε ο άνδρας καταναλωτής μπορεί να βρει αυτό που του ταιριάζει. Δε μπορώ να ξεχωρίσω κάποιο γιατί έχει να κάνει με τις ανάγκες του κάθε άνδρα ξεχωριστά».

 

Οι άνδρες έχουν τη δύναμη των γυναικών, ως αγοραστικό κοινό;

«Οι άνδρες, ως βάρος στο τζίρο μας, δεν είναι “μεγάλοι”. Παρόλα αυτά, πιστεύουμε ότι έχουν δυναμική, είναι κοινό πολύ πιστό. Αρκεί να το κερδίσεις και να σε εμπιστευτεί προκειμένου να αγοράζει τα προϊόντα τυφλά και σε ποσότητες. Στη χώρα μας, η λέξεις αντρικό καλλυντικό και αντρική περιποίηση είναι παρεξηγημένες. H διατήρηση της νεότητας και της ομορφιάς είναι και ανδρικό δικαίωμα που είναι κρίμα να το συνειδητοποιήσουμε όταν -και εάν- φτάσουμε τα 80».

 

Η εποχή που οι άνδρες «έκλεβαν» τα γυναικεία προϊόντα έχει τελειώσει;

«Όχι! Θεωρώ οτι έχουμε πολύ δρόμο ακόμη. Δεν είναι ντροπή να βάζουμε ενυδατική προσώπου ή κρέμα στα μαλλιά. Υπάρχουν πολλά ανδρικά προϊόντα εκεί έξω για εμάς, περάν του αρώματος και του τζελ μαλλιών».

 

Η χρήση εξειδικευμένων προϊόντων για άνδρες είναι υπερβολή ή «επιβολή»;

«To να έχεις ένα face scrub στο μπάνιο επειδή η επιδερμίδα σου είναι λιπαρή ή το να βάζεις μια κρέμα ματιών επειδή έχεις πρησμένα μαύρα μάτια με σακουλές, θεωρώ είναι επιβολή. Και ας τα δανείζεσαι από τη γυναίκα σου!».

 

Η τάση της γενειάδας και του μουστακιού είναι προϊόν marketing για να κινηθούν στην αγορά συγκεκριμένα προϊόντα ή άνθισε η αγορά αυτών των προϊόντων επειδή έγινε μόδα το μούσι και το μουστάκι;

«Διάβαζα ένα άρθρο πρόσφατα που έδειχνε ανά δεκαετίες την αντρική μόδα στην κόμη, στα γένια ή το μουστάκι. Η μόδα επαναλαμβάνεται. Στα ’40s-’50s ήταν τάση τα «καθαρά» πρόσωπα. Τα γένια ήταν σύμβολο επανάστασης στα ’60s-’70s. Τα ’90s μας ήθέλαν ξυρισμένους. Τώρα, τις δύο τελευταίες δεκαετίες είχαμε τα γένια των τριών ημερών και σήμερα των… τριών Ιεραρχών! Και με ένα κεφτέ στο κεφάλι, το man-bun! Πιστεύω ότι δεν μπορείς να κατευθύνεις μια παγκόσμια τάση, όσο μεγάλη εταιρεία και να είσαι. Προσαρμόζεσαι στις ανάγκες των καταναλωτών. Βλέπεις το δρόμο, βλέπεις στα social media και τους influencers, τι είναι trending και εξελίσσεις ή ανα-καλύπτεις τα προϊόντα σου. Το 2020 ίσως θα πρέπει –λέω εγώ– να λανσάρουμε ξυραφάκια ή αποτριχωτικές μηχανές. Θα δειξει…».

 

Πού θα κινηθεί η αγορά της ανδρικής περιποίησης στα επόμενα χρόνια;

«Υπάρχει ο όρος των metrosexual: Να προσέχεις τον εαυτό σου κάνοντας grooming, φροντίζοντας την εμφάνιση σου και την υγεία σου κατ’ επέκταση.  Ίσως οι άντρες του αύριο να είναι πιο συνειδητοποιημένοι επ’αυτού και να αρχίσουν να ξοδεύουν περισσότερο χρόνο και χρήμα».

 

Πώς βλέπετε την άνθιση των barber-shops;

«Τα νέο-μπαρμπέρικα είναι τάση που ξεκίνησε από την Αμερική τα τελευταία χρόνια. Όπως, γενικότερα, είναι μόδα το ρετρό ως αισθητική. Από τα καφέ μέχρι τα σπίτια και τα βενζινάδικα το βλέπουμε. Χαίρομαι που έχει έρθει και στην Ελλάδα το barber culture και προσφέρει θέσεις εργασίας σε μια δύσκολη περίοδο. Βεβαία, ελπίζω να γίνει σωστά προκειμένου να παραμείνει ως κλάδος και να μη αποδειχτεί πυροτέχνημα και απλή αρπαχτή. Ένα barber pole στην είσοδο ή τατουάζ και vintage barber items δεν αρκούν για να γίνει ένα καλό μπαρμπέρικο. Θέλει γνώσεις, εκπαίδευση, μετεκπαίδευση, πολύ μεράκι, επαγγελματισμός και αγάπη για τη δουλειά».


«Ένα barber pole στην είσοδο ή τατουάζ και vintage barber items δεν αρκούν για να γίνει ένα καλό μπαρμπέρικο. Θέλει γνώσεις, εκπαίδευση, μετεκπαίδευση, πολύ μεράκι, επαγγελματισμός και αγάπη για τη δουλειά.»


Ποιες είναι οι νέες τάσεις που έρχονται;

«Βλέπω ανάπτυξη των multi προϊόντων, για παράδειγμα 3 σε 1, σαμπουάν, ενυδατική, body wash και των organic συνθέσεων».

 

Προφανώς τα γένια σας και τα μαλλιά σας είναι ο καλύτερος διαφημιστής των προϊόντων που εκπροσωπείτε. Ποια μυστικά περιποίησης έχετε να μοιραστείτε με τους B.-ers που σας διαβάζουν τώρα;

«Ως –εδώ και… 15 χρόνια– hipster, έπρεπε να μάθω τι είναι το καλύτερο για εμένα και τις τρίχες μου, για να τις έχω και αύριο. Αγοράζουμε επαγγελματικά, εξειδικευμένα στις ανάγκες μας προϊόντα, ακούμε τον κομμωτή ή τον μπαρμπέρη μας, ενημερωνόμαστε για νέες υπηρεσίες ή προϊόντα και, κυρίως, τρώμε υγιεινά. Η ομορφιά πηγάζει από μέσα μας».

Written by The B. Magazine