Movember – Προστάτης «Οικογένειας»

H πράξη είναι απλή: Μoustache+November=Movember.

Το παγκόσµιο κίνηµα για την πρόληψη του καρκίνου του προστάτη –και όχι µόνο– θέλει κάτι να σου πει.

Κάποιοι το έχουν καταχωρημένο ως μόδα: Σε όλη τη διάρκεια του μήνα Νοεμβρίου, αφήνω μουστάκι. Με άλλα λόγια, μουστάκι και Νοέμβριος ίσον Movember. Είναι στυλ, είναι άποψη, στην Ελλάδα εκμεταλλεύτηκε λόγω άγνοιας και εμπορικά, πουλήθηκε τότε, στο ξεκίνημά του, ως μόδα για τους χίπστερς της Αγίας Ειρήνης και, τελικά, βρήκε το δρόμο και –εν μέρει– την ουσία του:

Ένα από τα ζευγάρια παπουτσιών που δημιούργησε η Toms είδικά για το Movember

Το Movember δεν είναι μόδα, είναι ένα παγκόσμιο κίνημα που ξεκίνησε από την Αυστραλία, αρχικά το 1999 και επίσημα το 2004, με στόχο να αλλάξει την εικόνα που έχουν για την υγεία οι άνδρες.

Η ΙΣΤΟΡΙΑ

Σύμφωνα με μια τοπική εφημερίδα της Αυστραλίας, όλα ξεκίνησαν σε ένα μπαρ, στην Αδελαϊδα της Νότιας Αυστραλίας, όταν μια ομάδα ογδόντα νεαρών ανδρών επινόησε τον όρο «Movember» και την ιδέα να αφήσουν μουστάκια για διάφορους φιλανθρωπικούς σκοπούς της τοπικής κοινωνίας, καθ’όλη τη διάρκεια του Νοεμβρίου.  Πολύ σύντομα, το κίνημα χαρακτηρίστηκε εθνικό φαινόμενο, αφού εξαπλώθηκε σε όλη την Αυστραλία!

Πέντε χρόνια μετά, το 2004, μια άλλη –εντελώς διαφορετική– ομάδα στη Μελβούρνη της Αυστραλίας,

Τα μέλη της Εθνικής Ομάδας Ράγκμπι της Αυστραλίας, στα αποκαλυπτήρια ενός μουστακοφόρου αεροσκάφους Boeing της Qantas για το Movember 2011

διοργάνωσε  μια εκδήλωση, κατά την οποία τριάντα άνδρες θα μεγάλωναν το μουστάκι τους για τριάντα ημέρες, προκειμένου να αυξηθεί η ευαισθητοοίηση για τον καρκίνο του προστάτη και την κατάθλιψη στους άνδρες. Αυτή η μικρή ομάδα έγινε στη συνέχεια ο πυρήνας τού Movember Foundation, καθώς το κίνημα εξαπλώθηκε ταχύτατα σε ολόκληρο τον κόσμο!

Οι «Mo Bros», όπως αποκαλούνται όσοι συμμετέχουν στη διοργάνωση των ετήσιων Movembers, ενθαρρύνουν τους άνδρες για εξετάσεις, με στόχο την έγκαιρη διάγνωση του καρκίνου, την ανεύρεση αποτελεσματικών θαραπειών και, τελικά, τη μείωση του αριθμού των θανάτων. Εκτός από τα ετήσια τσεκ-απς, το Ίδρυμα Movember ενθαρρύνει τους άνδρες να γνωρίσουν το οικογενιακό ιστορικό για καρκίνο και να υιοθετήσουν πιο υγιεινό τρόπο ζωής.

Δημόσιο ωοσοκομείο στη Βραζιλία, με ένα φουσκωτό μουστάκι, το Νοέμβριο του 2013.

Από το 2007 και μετά, οι εκδηλώσεις για το Movember επεκτείνονται στην Ιρλανδία, τον Καναδά, την Τσεχία, τη Δανία, το Ελ Σαλβαδόρ, την Ισπανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, το Ισραήλ, τη Νότια Αφρική, την Ταϊβάν και τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής. Στην Ελλάδα, όπως είπαμε, εμφανίστηκε έπειτα από ιδιωτική πρωτοβουλία –και πλασαρίστηκε κυρίως ως χιπστερομόδα– το 2013.

ΤΑ ΧΑΠΕΝΙΝΓΚΣ

Από τα πιο δημοφιλή χάπενιγκς που γίνονται παγκοσμίως για το Movember, είναι το Moscars, που ξεκίνησε το 2010 και, φυσικά, είναι online! Οι συμμετέχοντες παρουσιάζουν στο διαδίκτυο ένα (το πολύ τετράλεπτο) βίντεο που έχουν γυρίσει οι ίδιοι και αφορά το Movember και, μια επιτροπή επιλέγει και βραβεύει τα καλύτερα, σε διάφορες κατηγορίες!

Επίσης, έχει θεσμοθετηθεί η ανάδειξη του Mister Movember International, για να το θέσουμε με όρους καλλιστείων. Κάθε μία από τις 21 χώρες που συμμετέχουν, εκλέγουν τον δικό τους Mister Movember σε φιλανθρωπικά γκαλά που διογρανώνουν στις χώρες τους και, στο τέλος του Νοεμβρίου, επιλέγεται ο παγκόσμιος νικητής, από την επιτροπή και το κοινό, μέσω ψηφοφορίας.

Το 2011, το Google Chrome συνεργάστηκε με το Movember για τη δημιουργία ενός βίντεο που το προμόταρε μέσω της πλατφόρμας της. Το βίντεο εξηγούσε σε όσους έκαναν κλικ πώς να περιηγηθούν στο Movember.com ώστε να αυξηθεί η ευαισθητοποιήση των ανθρώπων και τα κονδύλια του Οργανισμού.

Το 2010 και το 2011, το Movember συνεργάστηκε με την γνωστή μάρκα παπουτσιών TOMS και τέθηκε προς πώληση μια περιορισμένη (και δυσεύρετη) έκδοση παπουτσιών Movember.

Το 2011, οι  MoSupporters έφτιαξαν στην παραλία Bondi του Σίδνεϊ, το μεγαλύτερο κάστρο από άμμο και καταγράφτηκαν στο βιβλίο ρεκόρ Γκίνες.

Από το 2012, τα Βασιλικά Ταχυδρομεία του Ηνωμένου Βασιλείου υποστηρίζουν το  Movember και έχουν δημιουργήσει ειδική σφραγίδα, με τι άλλο; Με ένα μουστάκι!

Τον Νοέμβριο του 2013, στο Ηνωμένο Βασίλειο εγκρίθηκε η προσωρινή τοποθέτηση ενός γιγαντιαίου μουστακιού σε δημόσιο χώρο. Το καλλιτεχνικό δημιούργημα είχε μήκος δώδεκα μέτρων και πλάτος τριών μέτρων.

Το 2015, η γνωστή μπίρα Carlsberg έβγαλε προς πώληση αξεσουάρ ομορφιάς με μουστάκια και γένια.

Τέλος, η Sony κυκλοφόρησε ένα αυτοκόλλητο μουστάκι που τοποθετείται στο μπροστινό μέρος του DualShock 4.

Οι αντιρρησίες

Φυσικά και υπάρχουν αντιδράσεις, µόνο και µόνο επειδή σε κάποιους σεσηµασµένους αντιρρησίες αρέσει να λένε και να κάνουν το αντίθετο. Όπως για παράδειγµα το 2007, όταν σε ένα κολέγιο στη Νέα Ζηλανδία, το συµβούλιο απέκλεισε τους τελειόφοιτους από τα βραβεία του τέλους της χρονιάς, επειδή είχαν αφήσει µουστάκι! Επίσης, το κολέγιο απείλησε να απαγορεύσει σε έναν τελειόφοιτο να συµµετάσχει στις εξετάσεις επειδή δεν υπάκουσε και άφησε µουστάκι κατά το µήνα Νοέµβριο.

Ευτυχώς, στην Ελλάδα δεν έχουµε τέτοια θέµατα, καθώς το µουστάκι για τα παλαιότερα µυαλά θεωρείται δείγµα ανδριµού.  Άρα, πρόβληµα µηδέν. Αφήστε µουστάκι ελεύθερα, ακόµα και αν είστε στον στρατό.

Written by The B. Magazine